Deel dit artikel
-

Rotterdams team in top 50 bij AdWords-wedstrijd

Twee teams van de Erasmus universiteit zijn doorgedrongen tot de beste 50 teams in de Google Online Marketing Challenge. Van de 1.650 verschillende teams wereldwijd en door Google ontwikkeld algoritme plaatste de Rotterdamse studenten bij de top.

In de universitaire competitie hielpen de twee Nederlandse teams de Euromast en het bedrijf de Esdoorn in Rotterdam met het vergroten van hun bekendheid op het web.

De teams van studenten kregen de beschikking over een bedrag van 200 dollar om uit te geven aan Google AdWord-advertenties. In samenwerking met een middelgroot lokaal bedrijf werd een doeltreffende online marketingcampagne ontwikkeld. De gekozen bedrijven mochten voor de wedstrijd nog geen gebruik maken van AdWords.

De beste teams werden door Google geselecteerd op basis van het succes van hun campagne, de toename van het aantal clicks naar de website van het lokale bedrijf, het aantal conversies en de activiteit op de website.

Het ‘Esdoorn-team’ genereerde 51.688 views en 319 sitebezoeken in 3 weken wat leidde tot een doorklikpercentage van 0,61 met een gemiddelde CPC van 63 dollarcent.

Het ‘Euromast-team’ wist met 1.261 clicks 143.734 views te behalen wat resulteerde in een doorklikpercentage van 0,87. De CPC was hier 16 dollarcent.

Google geeft niet vrij op welke plek de Rotterdamse teams precies staan, enkel dat ze in de top 50 zijn doorgedrongen.

Een panel van universitaire docenten beoordeelden de uiteindelijke 4 winnaars.

Een team van de University of Western Australia was de algehele winnaar. De Universitat Bern in Zwitserland was met hun deelnemers de winnaar voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika. Een andere bekroning was weggelegd voor studenten van de Pennsylvania State University voor de regio Noord en Zuid-Amerika. En het team van de Australian Graduate School of Management nam de regio Azië en het Stille Oceaangebied voor haar rekening.

Deel dit bericht

3 Reacties

Peter Hendriks

Geachte heer/mevrouw, Ik heb de kop van het artikel nu zes keer gelezen maar begrijp er nog steeds niets van. Ligt dat aan mij?   Twee teams van de Erasmus universiteit zijn doorgedrongen tot de beste 50 teams in de Google Online Marketing Challenge. Van de 1.650 verschillende teams wereldwijd en door Google ontwikkeld algoritme plaatste de Rotterdamse studenten bij de top.

Is dit nieuws?

Dit is echt van het niveau "Tante Jannie wint internetwedstrijd eetcaf? De Gouden Lepel" Dat is toch geen lezenswaardig nieuws voor een site als Emerce lijkt me? Wie kan het beste adwords optimaliseren lijkt me amper een wedstrijd waardig, laat staan een bericht op Emerce…

Sebastiaan

Leuke wedstrijd natuurlijk. Jammer dat we er achteraf van horen. Maar wat zegggn de CPC's van 63 of 16 cent over de prestaties van het team? Leuker zou zijn geweest om te weten welke sites meegedaan hebben en wat bijvoorbeeld de doelconversies zijn. Bezoekers doorsturen naar de site van het dispuut of orders genereren voor een reissite zijn twee heel andere disciplines. Dan heb je nieuws.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond