Ronnie Overgoor begint marketing- en mediazender

Mensen als Boris Veldhuijzen van Zanten, Joris van Heukelom en Wim Andrea nemen vanaf oktober de rol van ínterviewer op zich bij de nieuw te lanceren gesponsorde webzender Blue Shots.
Woensdag 1 oktober gaat de webzender Blue Shots van start. De zakelijke georiënteerde online zender gaat volgens oprichter Ronnie Overgoor over mensen en onderwerpen uit de wereld van marketing, internet en media.
Het initiatief is in feite een logisch voortvloeisel van de uitzendingen die hij maakte onder de naam Pitch Talk. Zijn ervaringen als presentator bij Het Gesprek brachten hem ertoe om samen met Quadia als technisch partner de webzender op te zetten.
"Sponsors claimen een programma voor een seizoen." Aan het begin of tijdens een uitzending zal overduidelijk worden gewezen op de naam of diensten van die adverteerders. Commercie en redactie zijn nauw met elkaar vermengd. Volgens Overgoor zijn kijkers clever genoeg om dat als zodanig te herkennen.
Bedrijven die hun naam aan een programma verbinden krijgen bovendien het recht om die uitzendingen via hun eigen kanalen te verspreiden. Ilse Media is de eerste gecontracteerde sponsor, met Microsoft lopen de gesprekken nog.
Uitzendingen bevatten geen interactieve component, hooguit een klikbare overlay in de video met reclame. Overgoor: "Dat heb ik bij Het Gesprek opgestoken, dat je met duidelijke formats en ritme in programma’s moet werken."
De uitzendingen zijn opvraagbaar als stream en download.
Namen van gasten zijn nog niet bekend.
De investeringen in Blue Shots in het eerste jaar komen naar schatting uit op enkele tonnen kost, overwegend bij elkaar gebracht door de sponsoren.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
danny
wat een ''kansloze'' formule zeg, een niet interactieve webzender :-)
Hester
Waar is de rust gebleven, om gewoon eens te kunnen LUISTEREN naar een goed gesprek, zonder interactief te zijn? Luister en leer, bekritiseer en doe er je voordeel mee! Of niet… Laat maar komen die zender!(dan ben ik maar ouderwets)
Jacob Verschuur
Ik vind het initiatief van Ronnie Overgoor perfect. Deze ondernemer zoekt naar de goedkoopste en slimste oplossing om iets nieuws te starten, hetgeen Ronnie met al z'n ervaring goed zal lukken. Ik weet van dicht bij hoe lastig het is om in de mediawereld van 'het grote geld' een initiatief te starten dat concurreert met bestaande modellen. Niks mis mee, maar het vergt kennis, ervaring, veel doorzettingsvermogen en de juiste partners. Ronnie: veel succes!
Boudewijn Broekhuijse
Ik juich het initiatief toe, het is een logische vervolgstap en heeft een doelgroep die hier zeker wat mee kan. Het gemis aan interactie is nou juist bij een dergelijke zender niet zo van belang omdat het voornamelijk professionals zijn die zullen kijken. Die hebben die activatie niet nodig in mijn optiek. Waar interactieve themakanalen het moeten hebben van de na-boodschap, gaat het hier om de content zelf. De enige interactie stel ik voor in het programma 'AT WORK' waarin zender een aantal bureaus de mogelijkheid biedt te laten zien wat men zoal doet de hele dag. (En wat die tarieven rechtvaardigt!). Ik zou cameraregie door de kijker laten bepalen. Goed initiatief en ik hoop dat de zender levensvatbaar blijkt.
Ronnie Overgoor
@danny:Zoals een ervaren interviewer 😉 dan reageert: waarom?@hester:Heerlijk, nog meer ouderwetse mensen, helemaal eens! Overigens wordt er natuurlijk gebruik gemaakt van handige opties (navigeren door quotes, bijvoorbeeld, of kunnen zoeken op tekst binnen de talks), maar centraal staat de content en vakmensen die met passie 'interacteren' met elkaar.@jacob:Eens, hoop niet dat je door jouw avonturen teleurgesteld bent geraakt. Groot voordeel van mijn aanpak is denk ik de 'online only' benadering. Geen moeilijk gedoe met digitale/kabel distributie en alles wat daarbij komt kijken.@boudewijn:We zullen kijken hoe At Work gaat lopen. De eerste 7 bureaus uit pitchview.nl hebben al enthousiast toegezegd, waarvoor hulde, waaronder ook jullie. Wordt leuk!