Deel dit artikel
-

Adnetik verandert naam in Digilant

Marketingtechnologiebedrijf Adnetik verandert zijn naam in Digilant om de focus minder op techniek en meer op marketing te leggen.

Dat maakte het bedrijf zojuist bekend in de zes landen waarin het actief is, waaronder Nederland. Digilant beweegt zich op het vlak van real time bidding. Dat is een techniek om publiek te herkennen en met beeldreclame te benaderen volgens voorgeselecteerde criteria.

Met de naamsverandering worden er ook twee nieuwe product uitgebracht: Audience Index en Brandnetwork.

Het bedrijf licht toe: “De Audience Index helpt marketeers om nieuwe klanten te bereiken door hun doelgroep te vergroten. Dit gebeurt aan de hand van eerder geïdentificeerde personen wiens profielen voldoen aan specifieke criteria die door de adverteerder zijn gesteld. Digilants technologie maakt gebruik van een uniek scoresysteem dat zowel positieve als negatieve relevantie van alle internet gebruikers vergelijkt.”

“Het Brand Network biedt adverteerders en bureaus directe toegang tot en controle over exclusieve premium advertentieruimte. Ze worden in staat gesteld om hun eigen prijzen en volumeafspraken met uitgevers en providers te integreren binnen het mediamanagementplatform.“

De voorloper van Digilant werd in 2009 opgericht in Amerika door ondernemers uit de bureauwereld. Het heeft inmiddels ook kantoren in Brazilië, Mexico, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Het Nederlandse filiaal staat onder leiding van Björn Brouwer. Hij werkte in het verleden voor Media Contacts en Havas.

Deel dit bericht

1 Reacties

Peter Boersma

Groot gelijk! “Digi” klinkt veel minder technisch en meer markering dan “Ad”…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond