Adyen introduceert A/B-testen van betaalpagina’s

Adyen, de next generation payment provider die wereldwijd het betalingsverkeer innoveert, introduceert A/B Testing voor betalingspagina’s. Met deze nieuwe functie kunnen webwinkels hun conversiepercentages optimaliseren door verschillende versies van betalingspagina’s gelijktijdig op hun prestatie te testen. A/B Testing routeert bezoekers naar verschillende versies van de betalingspagina met een andere skin en lay-out. Dit resulteert in gedetailleerde informatie waarmee de betalingspagina’s kunnen worden aangepast, met als doel een optimale conversie.
Het optimaal converteren van bezoekers naar klanten is een vraag waarmee elke webwinkel worstelt. Op de koopbeslissingen van bezoekers is namelijk een groot aantal variabelen van invloed. A/B Testing maakt het mogelijk om alle variabelen van een betalingspagina te testen, van kleurenschema’s, interface-talen en logo’s tot de betalingsmethoden en pagina lay-out. Dit levert directe feedback op over tactieken die wel en niet werken.
“De nieuwe A/B Payment Testing-tool van Adyen maakt het mogelijk om het verkeer naar onze betaalpagina te splitsen. Op basis van de informatie de we hieruit krijgen, kunnen we de verkopen optimaliseren,” vertelt Jurgen de Jonge, managing director van eSail (www.McGregorStore.com en www.GaastraProShop.com). “Het is een nuttige en krachtige tool om alle mogelijke varianten binnen een betaalpagina te testen. We hebben dankzij A/B Payment Testing voor het eerst duidelijk inzicht in de reden waarom klanten voortijdig een aankooptraject beëindigen.”
Exploitanten van webwinkels waren in het verleden gedwongen om zelf software voor dit soort testprocedures te ontwikkelen. De nieuwe, eenvoudig te implementeren en gebruiksvriendelijke functionaliteit van A/B Testing is nu verkrijgbaar als onderdeel van de ‘one stop shop’-betalingsoplossing van Adyen.
“A/B Testing is de laatste in een reeks van innovatieve betalingsoplossingen van Adyen. Of het nu gaat om de soepele verwerking van betalingen met een simpele muisklik of het bieden van diepgaand inzicht in het gedrag van bezoekers tijdens het afrekenen, Adyen streeft hiermee naar weer een innovatieve doorbraak”, aldus Roelant Prins, de CCO van Adyen. “Tot dusver was er geen oplossing voor A/B-tests van betalingspagina’s op de markt. We zien ernaar uit om met deze geavanceerde functionaliteit de betalingsprocessen van onze klanten nog beter te optimaliseren.”
Een video van Adyen AB Testing vindt u op http://www.youtube.com/watch?v=WmjGd7G7PhA
Meer informatie is beschikbaar op www.adyen.com en via de volgende links:
Twitter: http://twitter.com/AdyenPayments
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/adyen
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.