Industry Wire

Geplaatst door One Shoe

Twee Dutch Interactive Awards voor One Shoe

Creative & digital agency One Shoe heeft tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA) zowel een gouden DIA Award in ontvangst mogen nemen voor community platform Kanker.nl als een zilveren DIA Award voor corporate website DHLParcel.nl. De onafhankelijke jury, met zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld, heeft One Shoe deze awards uitgereikt binnen de categorieën ‘communities’ en ‘corporate’.

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. Het ingezonden werk wordt beoordeeld op concept, design, UX, resultaat en optimalisatie. Super trots is het bureau op de winst van de twee awards, die zij zien als een bekroning op de samenwerking met Stichting Kanker.nl en met DHL Parcel. Samen met hen hebben zij tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage de awards in ontvangst mogen nemen.

Community platform Kanker.nl
Met Stichting Kanker.nl ontwikkelde het bureau community platform Kanker.nl, dé plek in Nederland voor iedereen die met kanker te maken krijgt: patiënten, (ex)patiënten en hun naasten. Ruim 450.000 bezoekers per maand vinden hier uiteenlopende gevalideerde informatie over de ziekte, voeren de dialoog met professionals en wisselen ervaringen uit met lotgenoten.

Jury: “Alle anderen kunnen hiervan leren.”

Over Kanker.nl zei de jury het volgende: “De zorgvuldigheid waarmee ze omgaan met hun community is enorm. De cijfers qua gebruik en bereik zijn indrukwekkend en het design is erg to the point. Respect voor de Community Manager die er is en haar mensen kent. Ze hebben bij het herontwerp gehoord van de gebruikers wat er nodig is, en ook het bureau heeft aantoonbaar goed geluisterd naar de wensen van de community. Als je het over een community hebt dan is dít het voorbeeld, en alle anderen kunnen hier van leren.”

Corporate website DHLParcel.nl
One Shoe is al jarenlang de digitale partner van DHL Parcel en is continu bezig met het optimaliseren van het digitale landschap van DHL Parcel. De nieuwe website DHLParcel.nl verstevigt de positionering van DHL Parcel als toonaangevend strategisch logistiek partner met een optimale dienstverlening voor zakelijke verzenders én optimaliseert bovendien de gebruikservaring voor ontvangers voor de bezorging.

Nóg drie awards: Drupal Splash Awards
Naast deze mooie awards heeft One Shoe op dezelfde avond voor Kanker.nl en DHLParcel.nl nóg drie awards gewonnen: de Drupal Splash Awards. De Drupal Splash Awards zijn prijzen voor het beste digitale werk gebouwd met het framework Drupal, een toonaangevende open-source CMS voor ambitieuze digitale ervaringen. Hier ging het bureau met respectievelijk zilver, goud én met de award voor de Beste Drupal Website 2019 naar huis.

Over One Shoe

One Shoe is een toonaangevend creative & digital agency. Het bureau combineert merkstrategie met digitale strategie, UX, design en development. One Shoe vergroot het succes van organisaties door digitale oplossingen en creatieve campagnes te ontwikkelen die een positieve impact hebben op het dagelijks leven van hun doelgroep. Klanten zijn DHL, Eurail, Universiteit Wageningen, Studiekeuze123, Total, St. Antonius Ziekenhuis en vele anderen.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht