Nederlandse Dopingautoriteit kiest voor Rox Media

Op woensdag 18 september hebben de Nederlandse Dopingautoriteit en Rox Media officieel hun samenwerking bekrachtigd.
De Nederlandse Dopingautoriteit heeft Rox Media gekozen als partner voor de verdere ontwikkeling van haar digitale producten. Rox Media gaat de bestaande platformen, waaronder de eLearning omgeving, van de Dopingautoriteit beheren en verder uitbouwen.
Daarnaast wordt er een nieuw kennisplatform over dopinggebruik gerealiseerd. Om de grote hoeveelheid aan informatie te ontsluiten in een flexibele beheeromgeving is er gekozen om te ontwikkelen op het Laravel framework. Een krachtig open source PHP framework, uitermate geschikt voor digitale platformen met maatwerk functionaliteit. Het kennisplatform zal naar verwachting begin 2020 gelanceerd worden.
Erik Duiven, Hoofd Afdeling Educatie, over de samenwerking: “Sporters moeten op onze producten kunnen bouwen. We zochten daarom een dergelijk bureau waarbij het eindresultaat voorop staat. Geen dure bedrijfskreten maar eerlijke Rotterdamse daadkracht. Rox Media lijkt daar perfect bij aan te sluiten.”
Over Rox Media Rox Media is een Rotterdams digital agency, gespecialiseerd in het creëren van webapps, -sites en -shops op maat. Met een helder traject en bewezen oplossingen helpt Rox Media momenteel al organisaties zoals Heijmans, Rijksoverheid en het Wereld Natuur Fonds naar de volgende online stap.
Over de Dopingautoriteit
Nederland
In 1989 startte de Stichting Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken als een van de eerste zelfstandige anti-dopingorganisaties ter wereld. De missie van de Dopingautoriteit is het realiseren van dopingvrije sport in Nederland. Dit wordt nagestreefd door onder andere het uitvoeren van het dopingcontroleproces en het geven van voorlichting via diverse kanalen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.