Gen25 ondersteunt Cruyff bij internationale groei met implementatie Salesforce Commerce Cloud

Amsterdam, 9 oktober 2019 – Cruyff, onderdeel van de Premium Inc. Groep, heeft eind augustus een vernieuwde webshop gelanceerd om het lifestylemerk internationaal te laten groeien. Om dit mogelijk te maken koos Cruyff voor de implementatie van Salesforce Commerce Cloud door projectpartner Gen25.
Premium Inc. Groep streeft naar internationale groei voor alle merken in de portefeuille. Voor de organisatie was er daarom behoefte aan een e-commerceplatform dat geoptimaliseerd is voor maximale conversie. Bovendien moest de nieuwe website van Cruyff schaalbaar zijn, mobile-first functionaliteiten én een luxueuze uitstraling hebben.
Customer experience centraal
De organisatie koos Gen25 als projectpartner om Salesforce Commerce Cloud te implementeren. Gen25 is verantwoordelijk voor het UX/UI design, projectmanagement en de ontwikkeling van de back-end en front-end. Om internationale groei te realiseren was het essentieel dat de customer experience nog centraler kwam te staan. Dit betekent onder andere dat de nieuwe website inmiddels is uitgerold in vijf talen.
Cruyff koos voor Gen25 als projectpartner omdat het bedrijf ruime ervaring heeft als implementatiepartner en de benodigde creativiteit in huis heeft. Rogier Anink, Product Owner E-commerce bij Premium Inc. / Cruyff licht toe: “Gen25 heeft zich bij dit project een deskundige partner getoond met veel kennis van zaken. Het hele project, van projectbeheer tot ontwerp en implementatie, is uitstekend verlopen met een prachtige, kwalitatief hoogwaardige website als resultaat die als basis kan dienen voor de toekomstige ontwikkeling van onze merken.”
“We zijn erg blij dat we een merk als Cruyff kunnen ondersteunen door de implementatie van Salesforce Commerce Cloud. Binnen zes maanden realiseerden we een nieuwe e-commerce omgeving en hebben we de basis gelegd voor verdere groei. Ons team heeft in samenwerking met Premium Inc. een schitterend resultaat neergezet waar we erg trots op zijn,” aldus Gijs Martens, CEO van Gen25.
Achter de schermen
Voor de realisatie van de nieuwe e-commerce-omgeving, heeft Gen25 Salesforce Commerce Cloud gekoppeld aan de Omnichannel Integration Suite (OIS) van Divide en XPRT, de ERP-oplossing van ACA Fashion Software die is ontworpen voor de complete automatisering van orders in de fashion-industrie: van logistieke tot financiële afhandeling. “Met de Omnichannel Integration Suite heeft Divide het koppelproces met ERP-systemen toegankelijker en flexibeler gemaakt. Cruyff maakt gebruik van ons OIS-platform waardoor Gen25 de Salesforce Commerce Cloud kan koppelen aan XPRT, de ERP-oplossing in de fashion-industrie”, aldus Stephan Bliek, oprichter Divide.
Nieuwe implementaties Premium Inc.Na de succesvolle implementatie van Cruyff heeft Premium Inc. besloten om Salesforce Commerce Cloud ook bij de andere merken uit het portfolio te laten implementeren door Gen25, waaronder Off the Pitch en Mercer Amsterdam. Naar verwachting worden deze implementaties in de lente van 2020 afgerond.
Over Cruyff Cruyff is een lifestylemerk en grondlegger van Football Luxury. Als onderdeel van de Premium Inc. Groep creëert het merk hoogwaardige, modieuze schoenen en kleding met een luxueuze uitstraling, die je het gevoel geven dat je al 1-0 voorstaat. Premium Inc. omvat naast Cruyff ook andere sportieve kwaliteitsmerken als Touzani, Robey, Off the Pitch en Meyba, waarmee het wereldwijd vertegenwoordigd is. Voor de ‘Up Social Club’, een stichting die dagbesteding verzorgt voor mensen met een verstandelijke beperking, ontwierp het sneakers met een minimalistisch ontwerp, vervaardigd uit milieuvriendelijke materialen.
Over Gen25
Gen25 is een ervaren Salesforce-implementatiepartner met een passie voor CRM en techniek. Met meer dan 60 consultants en developers werken we voor nationale en internationale organisaties zoals KLM, de Bijenkorf, ABN AMRO, Oger en PostNL aan de optimalisatie van hun sales-, service- en marketingprocessen. Naast Salesforce-implementaties ontwikkelt Gen25 B2B-applicaties voor het Salesforce platform, waaronder Social25 en Booker25.www.gen25.com
Over Divide
Divide is specialist in het omnichannel e-commerce-domein. Door jarenlange ervaring heeft het bureau veel kennis vergaard over ERP-integraties en -functionaliteiten. Met de Omnichannel Integration Suite (OIS) biedt Divide een oplossing die het eenvoudig maakt om e-commercetools te koppelen aan ERP-software.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.