Deel dit artikel
-

Gezondheidszorg grootste stijger in online adverteren

Entertainmment, gezondheid en automotive zijn de snelstgroeiende sectoren in online adverteren in de VS, volgens het Interactive Advertising Bureau (IAB). De totale groei neemt echter af.

De totale omzet ging het eerste half jaar (pdf) naar zeventien miljard dollar, waarbij het tweede kwartaal iets beter presenteerde met 8,7 miljard dollar. De groei van veertien procent is echter lager dan een jaar geleden. Toen was er sprake van 23 procent groei. De groei van 2004 (veertig procent) is echter nooit meer geëvenaard.

De Amerikaanse gezondheidsindustrie spendeerde in de eerste helft van 2012 45 procent meer aan online adverteren dan het jaar daarvoor. In totaal 1,1 miljard dollar. Dat is zes procent van alle online bestedingen. Ook autofabrikanten hebben meer budget uitgegeven aan online adverteren: 2,2 miljard dollar. Entertainment adverteerders kwamen tot 729 miljoen dollar.

Mobiel adverteren vertoonde de meeste groei en steeg naar 1,2 miljard dollar. Zoekadvertenties zijn goed voor 8,1 miljard dollar. Display advertenties stegen naar 5,3 miljard. Wel is een duidelijke verschuiving naar performance based adverteren te zien.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond