Adformatie gaat contentpartnership ‘future jobs’ aan met Competence Factory

Vanaf 1 december 2019 zijn Adformatie en trainingsinstituut Competence Factory contentpartners. De Utrechtse opleider gaat artikelen publiceren over het thema ‘future jobs’: hoe verandert technologie ons werk, welke vaardigheden zijn hierbij nodig en op wat voor functies kun je in 2030 solliciteren? Ook de balans tussen werk en privé komt aan bod, want hoe zorg je dat je ook op de arbeidsmarkt van de toekomst ontspannen en zelfverzekerd je werk doet?
Nieuw tijdperk, nieuwe skills
Het thema is actueel omdat we midden in een transitie zitten – het World Economic Forum spreekt van de Vierde Industriële Revolutie. Aangedreven door technologie verandert de inhoud en vorm van werk: robots en computers nemen taken van ons over, er verschijnen constant nieuwe tools op de markt en werkwijzen als Agile/Scrum en Design Thinking worden mainstream. Deze nieuwe praktijk vraagt om specifieke skills, zoals creativiteit en strategisch denken. Daar is niet iedere werkende op voorbereid. Het eerste artikel reflecteert op het belang van creativiteit boven traditioneel hooggewaardeerde skills als persoonlijk leiderschap.
Content om kennis te delen
Competence Factory wil professionals empoweren zodat ze ook op de arbeidsmarkt van de toekomst grip houden op hun carrière. Dat doet het instituut door trainingen en opleidingen aan te bieden op het snijvlak van technologie, strategie en creatie. Maar ook door kennis te delen, onder andere via contentpartnerships – waarvan de samenwerking met Adformatie de eerste is. Voor Adformatie zijn de artikelen van Competence Factory een mooie aanvulling op het huidige aanbod. Het partnership loopt tot 1 juni 2020, maar wordt bij wederzijdse tevredenheid verlengd.
Over Competence Factory
Competence Factory is een opleidingsinstituut in Utrecht. Al 30 jaar bereidt het instituut professionals voor op hun future job met trainingen op het snijvlak van creatie, strategie en technologie. In 1990 was Competence Factory de eerste met internet-trainingen en nieuwe media-opleidingen. Vandaag geeft het instituut opleidingen design thinking, online marketing, web design en UX. Alle trainers zijn praktijkspecialisten die hun kennis delen in actieve workshops, waarin de leerdoelen van cursisten centraal staat en zij vooral veel doén.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.