Deel dit artikel
-

IdtV en Lost Boys bundelen krachten

Televisieproducent IdtV en internetbureau Lost Boys gaan intensief samenwerken om gemeenschappelijke formats te ontwikkelen. Het eerste gemeenschappelijke project dat voortkomt uit de strategische samenwerking is de 'Relatie APK', een internetconcept met bijbehorend tv-programma over relaties.

"Je ziet dat internet en televisie steeds meer naar elkaar toe groeien," zegt Shula Rijxman, Chief Commercial Officer bij IdtV en vanuit die partij verantwoordelijk voor de samenwerking. "Sommige productiehuizen doen alles zelf op het gebied internet. Wij hebben besloten om, elk vanuit ons eigen speciaisme, de krachten te bundelen met Lost Boys, " aldus Rijxman tegen Emerce.

De samenwerking blijft in eerste instantie beperkt tot Nederland. Volgens een woordvoerster beogen IdtV en Lost Boys om gezamenlijke nieuwe formats te ontwikkelen. Dat gebeurt door opdrachten binnen te halen via bestaande relaties en contacten of door nieuwe ingangen te vinden.

IdtV werkte al eerder samen met Lost Boys. IdtV bedacht en ontwikkelde voor ABN Amro 'The Meeting', een interactief spel dat de bank inzette als wervingsinstrument. Lost Boys was verantwoordelijk voor de website van 'The Meeting'. IdtV werkt ook samen met andere bureaus, zoals Advance. Volgens Rijxman blijft die samenwerking gehandhaafd. "Als het gaat om het bedenken van nieuwe projecten, dan doen we dat met Lost Boys."

Het eerste nieuwe gemeenschappelijke concept is 'Relatie APK'. Een internetconcept waarbij koppels hun relatie kunnen testen. In het televisieprogramma, dat waarschijnlijk dit najaar wordt uitgezonden, worden relaties beproefd van koppels die een volgende belangrijke stap in hun relatie willen zetten, zoals trouwen of kinderen krijgen.

Rijxman: "Het basisidee van dit concept lag bij IdtV. Lost Boys zorgt met het interactieve concept voor de slagroom op de taart." Naast dit relatieconcept is IdtV met Lost Boys ook bezig met de ontwikkeling van een autoprogramma. Details daarover kan Rijxman nog niet geven.

Deel dit bericht

1 Reacties

Mark

Waarom?Volgens Rijxman blijft die samenwerking gehandhaafd. "Als het gaat om het bedenken van nieuwe projecten, dan doen we dat met Lost Boys." Gaat het hier om 'ons kent ons' of heeft Lost Boys meer te bieden dan andere nieuwe, jonge, frisse bedrijven? Verder lijkt het mee een erg leuk concept en ben benieuwd naar het resultaat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond