Industry Wire

Geplaatst door XSS

hollandsnieuwe geeft bundels een eigen smoel

Amsterdam, 16 december 2019 – In de nieuwe merkcampagne van hollandsnieuwe komen bundels op een speelse manier tot leven.

hollandsnieuwe heeft bundels met een vast aantal MB’s, belminuten en sms’jes, een nuchter geluid in de wereld van mobiele telefonie, waar je vaak wordt overspoeld met een enorme hoeveelheid aan keuzes.

Ewout Kalkman, Cluster Lead No-Frills VodafoneZiggo: “Als nuchtere consument raak je snel de weg kwijt en is het moeilijk om een abonnement uit te kiezen dat echt bij je past. Met de bundels van hollandsnieuwe heb je als consument altijd een bundel die past bij je gebruik. We hebben XXS Amsterdam gevraagd een campagne te maken, die voortbouwt op de merkbekendheid en onze unieke proposities.”

XXS Amsterdam ontwikkelde deze campagne waar alledaags, praktisch gebruik van mobiele bundels centraal staat. Een campagne zonder poespas, waar de bundels een stem krijgen. Herken je jezelf? Dan is dit de bundel die bij je past.

John de Vries, Creative Director XXS: “De bundel van hollandsnieuwe kent zijn gebruiker als geen ander. Omdat je alles met hem deelt, weet hij dus ook wat jij nodig hebt en soms is dat bijvoorbeeld niet meer dan 4000 MB. Dat hebben we verpakt door de bundels tot leven te laten komen, met een speelse voice-over en vorm, in herkenbare dagelijkse gebruiksmomenten. Met streetcasting geven we de campagne authenticiteit.”

In samenwerking met illustrator Josefina Preumayr en de in house AV afdeling van XXS Amsterdam kregen de drie hollandsnieuwe bundels 2000, 4000 en 6000 MB/MIN/SMS een eigen identiteit. Ieder karakter staat voor herkenbaar telefoongebruik. Zo heb je bijvoorbeeld de kleine bundel, een slim eigenwijs dametje met een sluwe bedenkelijke blik, want ze let op haar data en heeft een neusje voor gratis wifi.

De campagne is terug te zien in een flink aantal korte commercials, online video’s, social media en banners.

Credits.

Verantwoordelijk bij klant: Ewout Kalkman, Michelle Volbeda, Teun Roks,

Thom van Wissen

Concept en Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer, John de Vries (CD)

Account: Ward Enckhof, Jip van den Bergs

Strategie: Joram Helmer

Agency Producer: Josien de Heul

Animatie: Daniel Götz, Jeroen Feenstra

Productiemaatschappij: Czar

Director: Marleen Jonkman

DOP: Jeroen de Bruin

Editor: Amber Hooijmans

Online Grader: Joppo – De Grot

Illustrator: Josefina Preumayr

Fotografie: Jeroen Horsthuis

Muziek compositie: Soundsright

Sound design: Soundsright

Online campagne: Disxt

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht