Coca-Cola snelste stijger op merkenlijst YouTube

Coca-Cola maakt de grootste sprong in de toplijst met meest gedeelde video’s van adverteerders. Google is voor het eerst de grootste.
Google verslaat Nike dit jaar als adverteerder met de meest gedeelde video’s op YouTube. Een van de redenen daarvoor is de populariteit van de video’s over internetbril Project Glass.
Dat vloeit voort uit het jaaroverzicht van Unruly, een bedrijf dat de statistieken achter commerciële YoutTube-video’s meet.
Verrassend is de snelheid waarmee Coca-Cola zich ontwikkelt. Een jaar geleden stond de frisdrankbrouwer ver buiten de toplijst, nu komt het met stip binnen op nummer zes. De video’s van Coca-Cola werden afgelopen jaar 3,2 miljoen keer gedeeld, wat een stijging is van 485 procent.
De frisdrankmaker profiteert mee van de publicatie van de nieuwe James Bond-film met een vermakelijke 007-commercial. Deze werd bijna tien miljoen keer bekeken:
De toplijst van Unruly heeft ook een Nederlandstalig tintje. De nummer-twee-positie wordt bekleed door Turner Benelux vanwege een promofilmje voor de nieuwe tv-zender TNT in België.
De video werd een kleine veertig miljoen keer bekeken en 4,4 miljoen keer gedeeld.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond