Industry Wire

Geplaatst door MobileMarketing.nl

‘58% van de mobiele bureaus is zelf niet mobiel’

MobileMarketing.nl heeft 200 mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of zij zij zelf wel een mobiele website of in ieder geval een voor mobiel geoptimaliseerde website hebben.

Richard Otto (MobileMarketing.nl) “Ik geloof in het ‘Eat your own dog food’-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe belangrijk Mobiel tegenwoordig niet is, maar zelf hun eigen zaken niet in orde hebben. Enkele bureau's hebben aangegeven er mee bezig te zijn en zelfs één mobiel bureau gaf aan het niet belangrijk te vinden!”.

IAB Taskforce mobile kwam in oktober met cijfers dat 80% van de top-200 merken in Nederland nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60% steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatie kanaal gebruiken. Dat meer dan de helft van de bureau’s die het nut en noodzaak aan adverteerders dienen over te brengen zelf nog geen geen mobile friendly website gebruiken geeft goed aan dat de markt nog niet volwassen is.

Het onderzoek is in week 50 verricht onder 203 bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.

Vaak zijn de websites moeilijk leesbaar en dient de gebruiker veel moeite te doen om informatie tot zicht te nemen. In sommige gevallen doet de website het zelfs helemaal niet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht