Industry Wire

Geplaatst door LBi Netherlands

Interpolis zet met LBi eerste stap in digitale strategie met ’Hoe zit dat?’- concept

Interactie in plaats van zenden
Interpolis is bekend als schadeverzekeraar. Nieuw is de wijze waarop de verzekeraar de markt van zorgverzekering betreedt. Net als bij schadeverzekeringen zegt Interpolis: ‘Alles verzekeren is geen oplossing’. Voor de online strategie werkt Interpolis samen met LBi. Dirk van den Bosch, Managing Director LBi: “Met een andere kijk op zorgverzeke-ring doorbreekt Interpolis opnieuw een conventie. Ook als het om gezondheid en zorg gaat is verzekeren niet de enige manier om met die risico’s om te gaan. Om mensen hiervan bewust te maken wil Interpolis in gesprek met de doelgroep. Onze rol is de transitie van uitsluitend zenden naar een (online) dialoog. Interpolis realiseert zich dat het gesprek met de klant heel belangrijk is om het verschil in de markt te blijven ma-ken.” Voorheen stond ‘zenden’ van de boodschap via massamediale inspanningen cen-traal in de Glasheldercampagnes van Interpolis. Jurgen Surstedt, merkmanager van Interpolis: “Wij zijn nu bezig een goede balans te vinden tussen zenden, activatie,
dialoog en interactie. De verschuiving in de middelen mix naar owned en earned media is hier het logische gevolg van.“

‘Hoe zit dat?’
Op het online platform ‘Hoe zit dat?’, te vinden op de Facebookpagina van Interpolis, staat relevante informatie die zorg Glashelder maakt. Denk bijvoorbeeld aan informatie over hoe de zorgverzekering is opgebouwd. Welke zorg betaalt de basisverzekering? Welke zorguitgaven blijven er over? Zijn dat zorguitgaven die je wilt verzekeren? Of heb je voldoende geld om ze te betalen als dat nodig is? Of ga je ervoor sparen? De informa-tie wordt gepresenteerd in mooi opgemaakte infographics die de bezoeker verleidt het gesprek aan te gaan. Op deze wijze wordt de bezoeker geholpen bij het maken van een weloverwogen keuze in wat wel en wat niet te verzekeren.

Top of mind
De bedoeling van het online platform ‘Hoe zit dat?’ is dat het als onderdeel van de zorg-campagne bijdraagt aan het top of mind maken van Interpolis als zorgverzekeraar. Interpolis is blij met de manier waarop nu de dialoog met de doelgroep wordt gevoerd: “Het is een eerste belangrijke stap in hoe wij de activiteiten op een online platform inte-greren in de totale mediamiddelenmix en hoe wij online willen bouwen aan duurzame relaties met klanten. Deze nieuwe aanpak past bij hoe we Glashelder verder invullen en bestendig wil maken voor de toekomst“, aldus Jurgen Surstedt, merkmanager
Interpolis.

– Link naar commercial Interpolis:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

-Voor een glasheldere kijk op zorg verzekeren kunt u ook kijken op de Facebook- en Twitterpagina van Interpolis:
https://www.facebook.com/Interpolis
https://twitter.com/Interpolis

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht