Industry Wire

Geplaatst door Zwitserleven

Zwitserleven zet in op emotie en relevantie met campagne Pensioenambities

Zwitserleven lanceert deze week Pensioenambities, een campagne die afrekent met de traditionele beeldvorming rond pensioen. In plaats van cijfers en jargon staat de mens centraal, met persoonlijke plannen, verlangens en toekomstdromen als vertrekpunt. De campagne is ontwikkeld door Selmore Creative Agency in samenwerking met PINK en Zwitserleven.

De campagne haakt in op het maatschappelijke momentum rond de stelselwijziging Centraal. staat de vraag: “Wat is jouw pensioenambitie?”. Een uitnodiging om er op een andere manier naar te kijken. Want als je nu weet hoe je later je leven wilt leiden, voelt pensioen ineens een stuk dichterbij.

Zwitserleven laadt Pensioenambities in lijn met het nieuwe merkverhaal

Met Pensioenambities laat Zwitserleven zien waar het merk voor staat: pensioen met gevoel. Geen cijfers of afstandelijke termen, maar persoonlijke verhalen en herkenbare ambities. De campagne maakt pensioencommunicatie menselijk en toegankelijk, en draagt actief bij aan het laden van Pensioenambities als onderdeel van het merkverhaal.

Zwitserleven positioneert zich hiermee als de innovatieve pensioenspecialist met mensenkennis. Een partij die weet wat mensen bezighoudt en helpt om met vertrouwen en inspiratie naar later te kijken. Dat is hard nodig: de komende vijf jaar gaan ruim een miljoen Nederlanders met pensioen, terwijl we tegelijkertijd overstappen op een nieuw pensioenstelsel. Uit onderzoek van Zwitserleven en Proudies blijkt dat 46,8% van de mensen zich hier financieel en emotioneel nog niet op voorbereid voelt. De campagne sluit aan op het merk Zwitserleven. Een gevoel dat we delen en maakt duidelijk dat pensioen ook mag gaan over vrijheid, dromen en zingeving.

Door emotie en actualiteit te combineren in een schaalbaar creatief concept bouwt Zwitserleven aan een onderscheidende marktpositie binnen de sector; dichtbij, activerend en relevant voor iedereen met een toekomst.

Selmore ontwierp voor deze campagne het concept en de visuele doorvertaling naar een unieke TV commercial en radiospot, laatstgenoemde ingekocht door Dentsu. De campagne is bewust laagdrempelig opgezet, met ruimte voor emotie, herkenning en activatie, zonder belerend of complex te worden. Dit resulteert in een schaalbaar campagneframe dat doorvertaald kan worden over alle fasen van de funnel.

Slimme digitale doorvertaling door PINK

PINK nam de digitale strategie voor haar rekening en zorgde voor een kanaal specifieke uitrol via onder andere online video, social advertising, display en out of home.  De focus ligt op het raken van relevante touchpoints in de klantreis en op het meetbaar maken van resultaat. Van inspiratie tot conversie, iedereen kan zijn of haar pensioenambitie herkennen.

“De unieke mindset van Zwitserleven gaf ons precies de ruimte om deze campagne echt in de volle breedte tot leven te brengen. “Het voelde als een natuurlijke basis om het verhaal maximaal en consistent door te vertalen in alle lagen van de funnel, van eerste inspiratie tot actie” – Roderick Zeilstra, Communications Manager bij PINK.

Van merkbeleving naar gedragsverandering

De campagne komt tot leven op zwitserleven.nl/pensioenambities. Deze centrale hub biedt videoverhalen, een interactieve PensioenCoach en praktische tools. Zo slaat de campagne niet alleen een brug tussen merk en mens, maar stimuleert ze ook duurzame gedragsverandering met ruimte voor eigen regie, inzicht en inspiratie voor later.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht