Deel dit artikel
-

The New York Times wil meer nadruk op video

The New York Times is als onderdeel van zijn digitale strategie van plan om meer nadruk te leggen op video's, doorzoekbare databases en hoogwaardig design. Dat zegt Martin Nisenholtz die verantwoordelijk is voor de digitale strategie van het krantenbedrijf.

Nisenholtz voorspelt dat video een steeds prominentere positie zal innemen op websites en dat ze doorzoekbaar zullen worden. Hij vindt dat krantensites zo snel mogelijk met videobeelden aan de slag moeten gaan. "Redacties hebben de mogelijkheid om dit goed te doen," zegt hij tegen de Editor and Publisher. In Nederland experimenteren de Volkskrant en De Telegraaf met video. De Telegraaf heeft zelfs video-editors rondlopen die beelden bewerken. Bij de Volkskrant is een aantal mensen opgeleid tot camjo.

Nisenholtz voegde eraan toe dat er behoefte is bij The New York Times aan een doorzoekbare database. "Als je kijkt waar de groei nu vandaan komt, is dat aggregatie (Nisenholtz doelt op de opkomst van rss, red.). Aggregatie is iets dat kranten niet snel genoeg hebben opgepikt. Op de meeste krantenwebsites is zoeken gewoon verschrikkelijk slecht geregeld."

Ook vindt Nisenholtz dat de meeste krantensites qua ontwerp heel slecht in elkaar zitten. "Nu er steeds design tools beschikbaar worden die voor een betere interface zorgen. Dat zal tot meer bezoek leiden maar ook sites aantrekkelijker maken voor adverteerders."

The New York Times maakte onlangs bekend dat het geld gaat vragen voor bepaalde content op de site. Zo zal er betaald moeten gaan worden voor het lezen van columns en voor toegang tot het archief van The New York Times.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond