Industry Wire

Geplaatst door Infor

De Menken Keuken kiest Infor M3 ERP-oplossing om groei en toekomstige doelen te realiseren

Barneveld, 10 juni 2020 — Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, maakt bekend dat De Menken Keuken zijn Infor M3 ERP (enterprise resource planning) oplossing heeft gekozen om groei te ondersteunen, de efficiëntie te verhogen en de bedrijfscontinuïteit te waarborgen. De flexibele, toekomstbestendige oplossing biedt het Nederlandse familiebedrijf verbeteringen op gebieden als kwaliteitsbeheer, traceringsmogelijkheden, en magazijn-, productie- en distributiebeheer in combinatie met beter inzicht in de supply chain.

De Menken Keuken produceert een breed scala aan salades, sauzen en vleeswaren voor retail-, catering- en horecaklanten. Dit gebeurt voornamelijk onder private label. Het assortiment omvat onder andere het Albert Heijn-merk Saladespecialiteiten, carpaccio van de Vleeschmeesters en een selectie van tapenades en hummusspreads.

De Nederlandse voedselproducent ging op zoek naar een vervanger voor zijn bestaande ERP-oplossing omdat die verouderd raakte en niet meer ondersteund zou worden. Na softwareproducten van drie leveranciers geëvalueerd te hebben, vond het familiebedrijf een ideale match in Infor. Hilbert Klop, CFO van De Menken Keuken, licht toe: “Infor was een vanzelfsprekende keuze voor ons door de kennis die Infor en Infor Alfa-Beta van onze branche hebben, en vanwege ons vertrouwen in de functionaliteiten en kwaliteit van de ERP-oplossing. Zij begrepen onze behoeften en doelen en de applicatie is uitstekend in staat deze te vervullen.”

Door te standaardiseren met Infor M3 kan De Menken Keuken van de bestaande IBM AS/400-oplossing migreren naar een modern, innovatief en branchespecifiek systeem dat het bedrijf kan helpen om te gaan met uitdagingen, het beheersen van de kosten, het verminderen van handmatig werk en het verhogen van de efficiëntie.

“We zijn blij dat we De Menken Keuken een stevige basis kunnen bieden waarmee ze hun ambitie kunnen waarmaken om de leidende leverancier te worden in de private label-markt, waar kosten- en innovatieleiderschap doorslaggevend zijn”, zegt Kees van den Houten, country manager van Infor voor de Benelux. “Infor M3 is met zijn diepgaande functionaliteit, toegespitst op de voedingsindustrie, ontworpen om vooruitgang te boeken en zal hun activiteiten optimaliseren en helpen om de omzetmogelijkheden te vergroten.”

Met het oog op de toekomst evalueert De Menken Keuken ook de aanschaf van de Product Lifecycle Management (PLM) oplossing van Infor.

Over De Menken Keuken

De Menken Keuken is een Nederlands familiebedrijf. Al vier decennia lang levert het voedingsmiddelen aan vrijwel alle grote retail-, catering- en horecabedrijven in Nederland. Het brede assortiment salades, sauzen en vleeswaren wordt voornamelijk onder private label en in nauwe samenspraak met de opdrachtgever vervaardigd.

Het bedrijf streeft ernaar om de leidende leverancier te zijn in de private label-markt met hoogwaardige producten die door meer dan 300 medewerkers op de productielocatie in Sassenheim worden samengesteld. Innovatie, samenwerking, open communicatie en flexibiliteit zijn de kernwaarden van De Menken Keuken. Voor meer informatie, zie http://www.demenkenkeuken.nl/.

Over Infor

Infor is een wereldwijde leider in zakelijke, branchespecifieke cloudsoftware. Met meer dan 68.000 klanten wereldwijd verandert Infor de manier waarop bedrijven werken door middel van best-in-class-technologie, expertise en klantgerichtheid. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Infor-klanten zijn:

  • De top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 9 van de top 10 hightechbedrijven
  • 14 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsnetwerken
  • 19 van de 20 grootste Amerikaanse steden
  • 18 van de top 20 automotive leveranciers
  • 14 van de top 20 industriële distributeurs
  • 13 van de top 20 wereldwijde retailers
  • 4 van de top 5 brouwerijen
  • 17 van de top 20 wereldwijde banken
  • 9 van de 10 grootste wereldwijde hotelmerken
  • 7 van de top 10 wereldwijde luxemerken

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht