Profiteren van de social media uitlaatklep in 2020? Join komt met een authentiek ambassadeursprogramma die de rollen omdraait

HAARLEM – Vanaf deze maand kan elke adverteerder hogere conversies behalen. Dankzij het nieuwe ambassadeursprogramma van influencer marketing platform Join kunnen bedrijven en content makers van elkaar profiteren door middel van organic influencer marketing. Een win-win situatie die vooral nu extra voordelig is voor adverteerders.
Help je merk een stevige online presence geven, vooral nu
2020 is een bewogen jaar waarin de hele wereld op zijn kop staat door de COVID-19 crisis. Terwijl de corona virus zich in een snel tempo verspreidt zien we interessante ontwikkelingen in onze samenleving ontstaan. Op 9 maart stopt Nederland met het schudden van handen en op 12 maart werken we ineens allemaal thuis. Hamsteren wordt een fenomeen en op 23 maart wordt de intelligente lockdown door Premier Rutte vastgesteld. Even zijn we radeloos, maar de Nederlander zet zich niet bij de pakken neer en bewijst het tegendeel.
Als gevolg van deze nieuwe realiteit constateren we een explosieve stijging van social media gebruik onder de consument en zijn platforms zoals TikTok booming. Ondertussen is de spanning om te snijden en loopt de concurrentiestrijd tussen bedrijven op. Merken worden onder de loep genomen door de kritische consument en uitgedaagd om op creatieve wijze de 1,5 meter samenleving te realiseren.
Ga voor authenticiteit
Influencer marketing platform Join biedt een mooi alternatief voor adverteerders die door deze nieuwe realiteit wellicht minder budget hebben. Met het nieuwe ambassadeurs programma garanderen ze authenticiteit en een unieke duurzame manier van influencer marketing. “Authentieke influencer content is van cruciaal belang als je wilt dat je marketing campagne daadwerkelijk leidt tot hogere conversies.” constateert Paolo Martorino, CEO van Join Marketing. Samen met compagnon Edwin Knip startte hij in 2017 het innoverende influencer marketing platform dat is uitgegroeid tot nieuw begrip binnen influencer marketing.
Door middel van het ambassadeursprogramma kunnen influencers die oprecht enthousiast zijn over een product of dienst, bedrijven benaderen. De rollen worden hier dus omgedraaid. Met één goede post, die past bij de personal brand van de influencer, worden er vele potentiële klanten makkelijk over de streep getrokken. In ruil voor het delen van een link ontvangen influencers korting of een gratis product bij de volgende aankoop van het gepromote merk. Deze win-win situatie is niet alleen effectief en efficiënt, maar draagt ook bij aan het positieve imago van het merk en duurzame band met de doelgroep.
Vooral nu de consument kritischer is dan ooit en social media zich genereert als uitlaatklep, is het ambassadeursprogramma van Join de ideale oplossing voor adverteerders. De authenticiteit van influencers kan uitstekend worden hergebruikt door merken als een soort sociale bewijskracht terwijl influencers profiteren van kortingen en gratis producten. Een samenwerkingsvoordeel die vooral nu super efficiënt is.
Over Join Marketing
Join Marketing is in 2017 opgericht door Paolo Martorino en Edwin Knip. Join is het eerste Europese influencer marketing platform dat merken en influencers verbindt door middel van Artificial Intelligence. Join wil daarmee authentieke en relevante samenwerkingen mogelijk maken. Zie ook: https://join.marketing/nl/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.