Box.net jaagt op Europese klanten

Opslagdienst Box.net wil meer Europese grootzakelijke en corporate klanten aan zich binden en opent daarom kantoren in Duitsland en Frankrijk.
Het Amerikaanse bedrijf gaat honderd nieuwe medewerkers werven in München en Parijs, weet de New York Times. Zijn worden ingezet voor sales, marketing en productontwikkeling. Met het oog op een beursgang in 2014 vergroot de 27-jarige oprichter zijn geografische werkterrein aan de andere kant van de oceaan.
Net als Dropbox is Box.net een dienst waarbij gebruikers hun persoonlijke en zakelijke bestanden in de cloud kunnen opslaan en bewerken via pc’s en mobiele dragers. De data zijn ongeacht de locatie van de gebruiker en het apparaat dat hij gebruikt altijd actueel omdat de bron zich op internetservers bevindt en niet op de drager zelf. Voor bedrijven met ambulante medewerkers en organisaties die hun IT-kosten willen verkleinen is dat nuttige dienst.
Box.net verschilt van Dropbox in het feit dat het zich van meet af aan al richtte op de grootzakelijke markt. Dropbox richtte zich juist op de kleinzakelijke en particuliere markt. Met nieuwe features schuiven de bedrijven nu elkaars kant op.
Het bedrijf heeft 150.000 klanten, onder wie P&G, Six Flags, O2 en Clear Channel.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond