Industry Wire

Geplaatst door NN

Nationale-Nederlanden start samenwerking met 50+ social platform Klup

Een zorgeloos pensioen, dat is sinds jaar en dag de missie van Nationale-Nederlanden. Als grootste pensioenverzekeraar van Nederland weten zij op basis van onderzoek dat het geluk van (pre)gepensioneerden niet alleen schuilt in gunstige financiële voorwaarden, maar tijdens deze nieuwe levensfase sterk leunt op het (her)opbouwen van een sociaal netwerk. Dit blijkt niet altijd mee te vallen. Daarom investeert NN in de sociale missie van Klup, een betrokken startup die vijftigplussers op een toegankelijke wijze verbindt en stimuleert om actief van het leven te genieten.

Sinds 2016 zijn de jonge ondernemers Michelle Wolters (33) en Michiel van den Berg (31) bezig om de social startup Klup vorm te geven. Wat begon als een kleinschalig idee om vijftigplussers on- en offline met elkaar te verbinden, is met behulp van de betrokken community uitgegroeid tot een veelzijdig platform dat het sociale leven van de meer dan 60.000 kluppers een (nieuwe) impuls geeft.

Marktleider Klup brengt vijftigplussers met elkaar in contact op de app, of op een van de meer dan 200 activiteiten die het wekelijks aanbiedt. Mede dankzij deze gevarieerde activiteiten zijn over het hele land meer dan 125.000 connecties ontstaan. Met achter iedere connectie een verhaal over vriendschappen en clubjes die zijn ontsproten uit onder meer fietstochten, culturele uitjes of tijdens een van de vele reizen. Om naast de online kanalen nog meer inspiratie te bieden voor een actief leven, is Klup in november 2019 haar eigen magazine gestart. De derde uitgave van Klup Magazine ligt momenteel in de winkels.

Partner voor de toekomst

De verdere ambities van Klup vragen om een strategische partner om via efficiëntere kanalen de Nederlandse 50+ markt te bereiken, op een breder vlak relevant te zijn en om klanten aan te trekken en te behouden. Tjeerd Bosklopper, lid van de Management Board NN Group: “We vinden het belangrijk om met oplossingen bij te dragen aan de fysieke en mentale gezondheid van 50-plussers in Nederland. Met onze twee miljoen Nederlandse pensioendeelnemers zien we het belang van een gelukkig, zinvol en sociaal bestaan. Samen met de oprichters van Klup gaan we verder met onze missie om dit voor elkaar te krijgen.”

Michiel van den Berg: “Voor ons is dit een prachtige kans om met een sterke partner versneld op te schalen, onze impact te vergroten en het grootste 50+ platform van Nederland te worden. De ambitie van Nationale-Nederlanden om op een breder vlak relevant te zijn voor én na het pensioen past perfect bij de sociale gedachte van Klup. 50+ Nederland inspireren, verbinden en activeren via een multichannel platform om een avontuurlijk en gelukkig leven te leiden.

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht