Het management van Shopware krijgt versterking

Schöppingen, 07-09-2020 – Shopware krijgt versterking van Boris Redlich in het management. Als nieuwe International Sales Director neemt hij de functie van Herbert Lefering over, die als Director Knowledge een nieuw takenpakket bij shopware AG op zich neemt.
Het domein “Knowledge”, waaronder bv. de populaire Shopware Academy valt, groeit de laatste jaren razendsnel. “Met Herbert Lefering hebben we de perfecte match gevonden om dit belangrijke domein bij Shopware verder te professionaliseren en uit te bouwen”, zegt Stefan Hamann, bestuurslid van shopware AG. De geschoolde bedrijfseconoom was voor zijn start bij Shopware als zelfstandige bedrijfsadviseur werkzaam in de IT-sector. Tien jaar lang was de verkoopexpert verantwoordelijk voor de opbouw en de leiding van de internationale verkoop van Tobit Software AG, voordat hij de EMEA-zaken van het Canadese bedrijf GWAVA op touw zette en 16 jaar lang leidde. Ten slotte werd hij de eerste International Sales Director van shopware AG.
Na jarenlange verkoopervaring kijkt Lefering uit naar een nieuwe richting in zijn carrière en benadrukt hij de internationale relevantie van het nieuwe knowledge-domein: “De opbouw van het domein knowledge is een belangrijke pijler voor de internationale groeistrategie van Shopware. Mijn verantwoordelijkheidsbereik verandert, maar mijn focus blijft hetzelfde.”
Met Boris Redlich heeft Shopware een gekwalificeerde opvolger van Herbert Lefering gevonden. De nieuwe International Sales Director maakt namelijk niet alleen indruk met zijn energieke mindset en zijn „hands-on“-mentaliteit. Met een opleiding in International Business Studies (afgestudeerd in Business Administration) en buitenlandervaring in Chili en de Verenigde Staten beschikt Redlich al over meer dan 20 jaar ervaring in verkoop en management, onder andere bij General Electric, Siemens AG en Insight Technology Solutions. Ten slotte was hij bij een marktleider voor software personeelsbeleid verantwoordelijk voor de strategische uitbreiding en de professionalisering van de verkoop, waar hij bij een aanhoudende groei van 30% per jaar duidelijk succes had.
“Het is niet alleen de indrukwekkende omgeving en de spirit van het bedrijf die mij hebben overtuigd om deze stap te wagen, maar vooral de mogelijkheid om het indrukwekkende succesverhaal van Shopware internationaal te kunnen voortzetten. Het bedrijf heeft met Shopware 6 de technologische koers uitgezet voor verdere groei en ik ben er trots op om het vervolgtraject mee te kunnen vormen”, zegt Boris Redich enthousiast.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.