Industry Wire

Geplaatst door Studytube

UBN Uitzendbureau kiest voor leerplatform Studytube

Amsterdam, 8 oktober 2020 – UBN Uitzendbureau heeft leerplatform Studytube gekozen om de scholing, training en begeleiding van flexkrachten naar een nog hoger plan te tillen. Hun slagzin is kristalhelder: UBN Uitzendbureau “maakt werkend Nederland blij”. Die ambitie reikt echter verder dan de invulling van vacatures. De organisatie vertrouwt immers op de talenten van haar flexkrachten en zet actief scholing in om die competenties te ontwikkelen. Nu mag het leerplatform van Studytube ook een steentje bijdragen aan die missie.

UBN Uitzendbureau specialiseert zich in de logistieke sector en de industrie, en kijkt proactief naar de potentiële groeipaden van haar flexkrachten. Alle opleidingen zijn bespreekbaar, zolang ze maar een toegevoegde waarde bieden: van heftruckcertificaten tot procestechniekopleidingen, maar ook cursussen Nederlands voor anderstaligen.

“Eigenlijk schiet de naam ‘uitzendbureau’ een beetje tekort,” meent Maarten Nonkes, Regiomanager bij UBN Uitzendbureau. “Wij maken werkend Nederland blij, maar dat doen we niet alleen door mensen aan een baan te helpen; we willen hen ook opleiden, trainen en begeleiden. Dat is één van de redenen waarom we kozen voor Studytube: we vinden het belangrijk dat mensen zich bij ons kunnen ontwikkelen.”

“Investeren in opleidingen creëert binding,” zegt Fleur Heideman, Fieldmanager bij UBN Uitzendbureau. “Je toont je flexkrachten dat je vertrouwen hebt in hun kunnen en dat je bereid bent om daarin te investeren. Je gaat samen iets aan en je wilt daar samen een succes van maken.”

Onboarding en leerlijnen

UBN Uitzendbureau heeft al enkele concrete plannen voor het gebruik van Studytube’s leerplatform. “We willen graag de onboardings- en trainingsprogramma’s van opdrachtgevers digitaliseren,” vertelt Heideman. “Daarnaast gaan we bepaalde procesmatige veranderingen binnen het bedrijf uitleggen via microlearnings, zodat we het allemaal wat interactiever maken en de medewerkers meer betrokkenheid krijgen.”

Ook zal de organisatie Studytube inzetten om leerlijnen in te richten en zo flexkrachten nog beter en gerichter te kunnen begeleiden in hun loopbaan. Sommige uitzendkrachten vertonen namelijk erg veel potentieel en talent, maar konden dat nog niet vertalen naar een diploma of certificaat. Door leerpaden uit te stippelen, kan UBN Uitzendbureau haar flexkrachten enkele trapjes hoger helpen op de bedrijfshiërarchische ladder.

“Het is zo mooi om die mensen iets mee te geven en ervoor te zorgen dat ze gelukkig zijn in hun baan,” vult Heideman aan. “Als ze meer zelfvertrouwen krijgen door dat ene papier, dan heeft dat bovendien ook weer een meerwaarde voor de opdrachtgever, want je kan betere matches creëren.”

Een gedeelde visie

“Het is heerlijk om samen te werken met een partij die jouw visie op scholing deelt en actief promoot,” aldus Homam Karimi, CEO bij Studytube. “UBN Uitzendbureau investeert gedreven in de opleiding van flexkrachten om zo hun volledige potentieel te benutten en ambities waar te maken. Dat doel is een fundamentele schakel in Studytube’s DNA, en ik ben dan ook erg blij dat we dat vanaf nu samen kunnen realiseren.”

 

                                                                       ///

Noot voor de redactie 

Over Studytube

Studytube biedt organisaties een alles-in-één leerplatform, dat medewerkers inspireert om zich te ontwikkelen en dat het volledige leerproces faciliteert. Zo helpt Studytube zowel mensen als organisaties om zich voor te bereiden op de eisen van morgen: designed with your future in mind. Het leerplatform functioneert als een eigen interne online academy en biedt toegang tot meer dan 50.000 leerinterventies, van zogenaamde online micro-learnings en vaardigheidstrainingen tot klassikale trainingen bij één van de 1.000 aangesloten opleiders zoals LOI, NIMA of De Baak.

Op dit moment maken meer dan 200 organisaties met in totaal zo’n 500.000 medewerkers gebruik van Studytube. Klanten zijn onder andere VolkerWessels, Manpower, ASR, Adecco, en tal van gemeenten.

Het hoofdkantoor van Studytube is gevestigd in Amsterdam en er werken inmiddels zo’n 90 Tubers. Studytube wordt geleid door Homam Karimi (co-founder, CEO). Gerhard Riphagen (co-founder, CPO) is verantwoordelijk voor productontwikkeling en Sebastiaan Menheere (co-founder, COO) is verantwoordelijk voor de operatie. Studytube behaalde de afgelopen drie jaar op rij een Top 20-positie in de Deloitte Technology Fast 50.

www.studytube.nl

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht