Thuisbezorgd gaat gesloten restaurants helpen met kortingen
Thuisbezorgd.nl gaat restaurants opnieuw ondersteunen na de dinsdag aangekondigde maatregelen van het kabinet om het coronavirus in te dammen. De komende twee weken mogen restaurants geen gasten ontvangen. Ze mogen echter wel bestellingen opnemen.
Een meerderheid van de restaurants die sinds de coronacrisis zijn aangesloten bij Thuisbezorgd.nl heeft zijn omzet de afgelopen maanden met bijna 50 procent zien groeien, zegt Thuisbezorgd.
Voor een deel geldt dat niet. Meestal zijn dat partners van Thuisbezorgd.nl’s eigen bezorgdienst Scoober, die actief is in de grote steden. Deze bezorgers zijn te herkennen aan de e-bikes en oranje bezorgtassen.
De bezorger biedt een korting van 25 procent op de commissie die Scoober berekent. Nieuwe restaurants hoeven voorlopig geen commissie te betalen.
Ook kondigt Thuisbezorgd versnelde uitbreiding aan van de huidige Scoober steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Almere, Den Bosch, Enschede, Leiden, Maastricht en Tilburg. Op zeer korte termijn worden Breda, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn en Amersfoort toegevoegd. Nijmegen start reeds vandaag;
De werving van honderden extra bezorgers en ondersteunend personeel is in gang gezet.
Tot dusver heeft Thuisbezorgd.nl wereldwijd al 30 miljoen euro uitgegeven aan ondersteuning van restaurants en 6 miljoen voor ondersteuning aan zorgmedewerkers.
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept het kabinet intussen dringend op om ondernemers financieel tegemoet te komen en per direct met aanvullingen te komen op het huidige steunpakket.
Bovendien moet op zeer korte termijn de door het kabinet gepresenteerde routekaart worden aangevuld met ‘sectorspecifieke slimme maatregelen’ die effect sorteren en tegelijkertijd de economie en maatschappij zo min mogelijk schaden.
Foto Pexels
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
Rommert
Kijk dat is mooi van Jitse, tuurlijk verdienen ze er ook aan, maar als we even daar doorheen kijken, is dit wel weer een mooie vorm van Hollandse kameraadschap. Gewoon er voor elkaar zijn in deze tijden. Ja tuurlijk de korting kon nog hoger, maar dan is er altijd wat te zeiken. Hij kon het ook niet doen.
Ik vind het een mooi gebaar!
Ronald
Eerst kleden ze alle restaurants uit met 30% commissie, lees goed 30%! En nu er gisteren een oproep was op tv om rechtstreeks bij restaurants te bestellen gaan ze 25% korting geven dan blijft er nog steeds 22,5% commissie over. Ik denk zomaar dat 10% meer dan genoeg was geweest om als takeaway te overleven, dat blijkt ook wel uit de ondersteuning die ze bieden van totaal 36 miljoen!
peter brink
Thuisbezorgd heeft een verdienmodel en maakt nu wat minder winst om in de toekomst het aanbod en dus ook de winst op termijn te vergroten.
Ze hoeven dit inderdaad niet te doen maar ze kweken ook goodwill en dat hart onder de riem hebben de horeca-ondernemers nu nodig.
Afhalen en thuisbezorgen, mits warm bezorgd, heeft het heden en de toekomst. Ook al omdat vele restaurants het op de ouderwetse manier niet gaan redden. Maar hun kwaliteit wel evt goedkoper op deze wijze kunnen aanbieden – minder kosten, minder personeel, lagere huur etc.
Tessa
Een goed initiatief van Thuisbezorgd om horeca ondernemers enigszins tegemoet te komen!