Deel dit artikel
-

KPN: betalen met Switchpoint tot 3000 euro

KPN introduceert Switchpoint Incasso. Daarmee kunnen particulieren en bedrijven internetbetalingen verrichten tot een bedrag van maximaal 3000 euro. Dat moet het betalen van zaken als vliegtickets vergemakkelijken.

Switchpoint Incasso van KPN is een betaalmethode waarmee de klant kan afrekenen op het internet, door KPN toestemming te geven eenmalig een bedrag af te schrijven van zijn bank- of girorekening.

De enige informatie die de klant hiervoor dient te verstrekken is zijn vaste telefoonnummer thuis en het bank- of girorekeningnummer waarmee de vaste telefoonrekening wordt betaald. Switchpoint Incasso maakt gebruik van Klipping, een identificatiemethode. Klipping maakt het mogelijk het ip-adres van de klant te relateren aan zijn telefoonnummer op het vaste telefonienet van KPN en de bank- of girorekening waarmee deze wordt voldaan.

KPN controleert vervolgems de opgegeven combinatie met de bij KPN bekende gegevens en verifieert de gegevens. Bij gebleken juistheid schrijft KPN het bedrag, na toestemming van de klant, af van deze rekening. Om de veiligheid te garanderen, werkt deze betaalwijze alleen vanuit de eigen woning van de klant. Met Switchpoint Incasso is het mogelijk betalingen te verrichten tot maximaal 3000 euro.

Afgelopen week heeft ATP, The Advanced Travel Partner KPN Switchpoint in gebruik genomen voor het afwikkelen van betalingen voor gekochte vliegtickets. ATP is met een twintigtal vestigingen door Nederland en meer dan tien strategische partners in Europa één van de grootste zakelijke reisadviseurs die ons land telt.

Deel dit bericht

8 Reacties

Interpay

Dit mag wettelijk toch helemaal niet? Er is altijd een papieren handtekening nodig bij incasso-opdrachten.

thechief

Het mag wel, als er al een vaste billingrelatie is met die consument. Er is namelijk al een klantrelatie. Ik vind het een logische stap van KPN. Trowens, die papieren handtekening is wel heel erg ouderwets aan het worden. Als je het verhaal goed leest identificeren ze de consument met de methode Klipping. En die is een stuk betrouwbaarder dan een handtekening die gefaxt word als ik die site bekijk!!! Al die mensen die aan het oude willen vasthouden, terwijl er ook goede nieuwe alternatieven zijn…

Theo Peters

Zolang klanten betalen cq incasso ok gaat is er niets aan de hand. Zodra klant niet betaalt cq incasso storneert, kom je voor leuke verrassingen te staan bij rechtbank.Het gerecht loopt ver achter. We spreken uit ervaring. Zelfs als het een reeds bestaande relatie is/was.Bv bij soort abonnement kom je ook van koude kermis thuis. We hebben dat al voorgehad via incassobureau die ons er sterk op aandrong dit soort zaken niet bij rechtbank te laten voorkomen, want het is nagenoeg een verloren zaak, tenzij klant verkeerde antwoorden geeft.

Theo Peters

Om nog het switchpoint verhaal aan te vullen. Het is verschrikkelijk duur ten opzichte van cc via wie dan ook en incasso via bank.We hebben juist deze ochtend de kosten gezien en we denken er niet aan om dit via switchpoint te gaan doen.En met normale cc kunnen we grotere bedragen accepteren. Is leuk bedacht door kpn, maar helaas. Tarieven zijn (nog) veel te hoog.

Maarten

Beste Thechief, De internetprovider heeft de in dit geval de billingrelatie, niet de betalingsprovider (Klipping/KPN). Je schrijft dat de methode Klipping een stuk betrouwbaarder is dan een gefaxte handtekening, als je die site bekijkt. Ik neem aan dat je met 'die site' http://www.klipping.nl bedoelt. Ik heb alle links gevolgd, maar nergens wordt uitgelegd hoe die methode exact werkt, laat staan dat ik ergens een clou heb gevonden over de veiligheid.  Ik vermoed dat de eindgebruiker wordt geïdentificeerd op basis van het CLID (Caller Line ID), en dat kan ik nou niet waterdicht noemen. Bovendien wordt misschien inderdaad van zijn of haar telefoon uit een internetverbinding tot stand gebracht, maar niemand kan mij vertellen of bijvoorbeeld een aangepaste dialer of een trojan, (of bijvoorbeeld een inbreker!) zonder dat de gebruiker het merkt ook betalingen kan verrichten. En dan vind ik een limiet van 3000 euro wel erg hoog.  Verder schrijf je: "Al die mensen die aan het oude willen vasthouden, terwijl er ook goede nieuwe alternatieven zijn…". Juist voor wat grotere bedragen zijn er prima, veilige, alternatieven. Het probleem is nou juist om micropayments efficient te maken. Voor de consument heeft Klipping bovendien geen toegevoegde waarde, en daarom zal het niks worden. Wel is er toegevoegde waarde voor marketeers en dataminers, maar de consument is de baas. De consument zal Klipping niet gaan gebruiken zolang het voor hem niets toevoegt en er voldoende goede alternatieven zijn.

jandebehanger

Ik zit echt niet op zoiets als switchpoint te wachten, zeker niet als je er voor moet afmelden.Dat voor notabene bedragen tot 6000 euro.Heel blij was ik dat klipping mijn kabelinternet niet herkende

Anoniem

Wat is er mis met een automatische incasso of een ouderwetse overboeking? Waarom moeten er telkens allemaal "nieuwe" betaalmethoden worden ontwikkeld? We moeten eens ophouden met die onzin: de gevestigde betaalmethoden voldoen inmiddels ruimschoots aan de eisen van winkeliers en klanten. Zelfs het clich� dat een creditcard onveilig is gaat niet meer op: vrijwel alle maatschappijen boeken het afgeschreven bedrag direct terug nadat jij melding hebt gemaakt van een frauduleuze overboeking. Wat mij betreft zijn dit soort initiatieven weggegooid geld.

Bram Heerink

Anoniem heeft kennelijk weinig ervaring met betalen op internet. Een aantal methoden:a) De automatische incasso, juridisch gezien formeel gezien uitermate zwak aangezien de handtekening ontbreekt. Officieel mag je niet eens incasseren.b) De creditcard: Hoeveel mensen hebben zo'n kaart? En hoeveel mensen betalen daarmee? Bovendien levert een chargeback de merchant een boete op. Interpay doet daar heel moeilijk over. Switchpoint incasso: Dekkingsgraad die heel hoog is, immers iedereen die een vaste KPN lijn bezit. Juridische zekerheid is niet waterdicht maar beter dan de automatische incasso en de creditcard. Er is immers een adres bekend waarmee werd betaald. De kosten vind ik relatief gezien wel meevallen. In mijn optiek is Switchpoint incasso een heel mooi alternatief naast de creditcard.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond