Industry Wire

Geplaatst door Webhero

Webhero lanceert de online academy

Het Leuvense Webhero beheert de websites en webshops van 1500 Belgische ondernemingen. Maar enkel online aanwezig zijn is niet voldoende. Er is ook actie
nodig. Helaas zoeken nog veel ondernemers naar de juiste winstgevende digitale strategie. Ze zijn wel aanwezig op Facebook of LinkedIn, en ze sturen wel eens een nieuwsbrief. Maar er zit geen beproefde strategie achter die hun business structureel vooruit helpt.

Daarom ontwikkelde Webhero nu een online academy voor ondernemers en jonge marketeers. De docenten zijn het ondernemersduo Jo Deferm en Jens De Meester, founders van de scale-up Webhero en het growth agency JAYJAYS.

“Als ondernemer hebben we ons eigen lot in handen. Op de hoogte blijven van trends op de markt en onze vaardigheden opfrissen is een onderdeel van de job”, vertelt Jo Deferm, co-founder van Webhero. “Als ondernemer moeten we goed voorbereid zijn op de uitdagingen van de toekomst. We moeten het type organisatie opbouwen dat mee kan evolueren. Onze wereld zal post covid heel anders zijn dan een jaar geleden, en wij zijn er om ondernemers te helpen vaardigheden en knowhow te ontwikkelen die nodig zijn om klanten online te bereiken, en om de buitenlandse concurrentie voor te zijn.”

De academy bestaat uit een 100-tal korte en behapbare video’s. Deze werden allemaal opgenomen tussen de 2 lockdowns in, in de Billycom contentstudio van Petra Meeus.

22 ondernemers in de 1ste Webhero Challenge
Je kan uiteraard de academy doorlopen op je eigen tempo. Maar voor de ambitieuze ondernemers die graag snel of in groep willen bijleren organiseert Webhero af en toe een 3-weken challenge. Voor de eerste challenge schreven reeds 22 deelnemers in. Zij kunnen in een wekelijkse Facebook Live sessie vragen stellen over de leerstof van die week.

A Framework for growth
Maar is die inhoud van de Academy dan toepasbaar voor bedrijven in elke sector?
“De academy bestaat uit verschillende modules, maar die kaderen allemaal in ons framework for growth,” vertelt Jens De Meester, co-founder van JAYJAYS. “Dat framework bestaat uit 4 fases: Attract, convert, close en manage. En het is dus inderdaad toepasbaar op eender welk bedrijf in eender welke sector. Een korte uitleg over dit framework vind je in deze video op ons YouTube channel:” https://www.youtube.com/watch?v=x6MHPdFGxfo

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht