De Toekomst is nu Official Layar Partner

De Toekomst is onlangs toegetreden tot het Layar Partner Network.
Het Hilversumse communicatiebedrijf behoort tot de eerste tien Nederlandse ‘Official Layar Partners’ en is de eerste Nederlandse Partner die zowel interactieve als grafische media produceert. Layar is wereldwijd marktleider in mobiele ‘augmented reality’ oplossingen. Het Partner Network is een accreditatie voor innovatieve bedrijven die de echte wereld voorzien voorzien van een extra dimensie, door middel van de techniek van Layar.
“Uiteraard zijn we super trots om deel uit te maken van dit selecte gezelschap”, aldus Nic Roos, Directeur van de Toekomst. “De ontwikkelingen in de markten voor apps en interactive print volgen elkaar razendsnel op en voorop lopen is essentieel voor ons bedrijf. De techniek van Layar is leidend in deze markt en wij zitten nu eerste rang. Wat het extra leuk maakt is dat we de eerste partner zijn die zelf ook drukt en print. We heten niet voor niets de Toekomst.”
Het Partner Network
Layar heeft het netwerk van innovatieve partners opgericht om samen de markt voor interactieve print uit te bouwen. “Onze partners zijn professionals met ruime expertise op het gebied van mobile development en interactive print.” Aan het woord is Marjolein Stromeier, Business Development & Sales Manager bij Layar. Ze vervolgt; “Vanuit de aanwezige kennis van de Layar-producten zorgen deze bedrijven voor de vertaling van ideeën en mogelijkheden naar concrete toepassingen voor gebruikers. Een innovatieve, maar zeker ook een adviesgerichte instelling is waar we naar kijken bij het selecteren van onze partners.”
Nieuwe creatieve mogelijkheden
Ook de creatieven in de ontwerpstudio van de Toekomst zijn enthousiast over de mogelijkheden van Layar. Eén van hen is Andreas Tabak, die direct begint over de meerwaarde van Augmented Reality. “Het toepassen van Layar geeft ons de mogelijkheid om in creatieve campagnevoorstellen letterlijk buiten de gebaande paden te gaan. Wanneer je op zoek gaat naar een goede combinatie tussen print en mobile zijn er voor ieder bedrijf wel interessante toepassingen mogelijk. Van interactieve productinformatie die een verkoopbrochure verrijkt tot outdoor toepassingen. Een verhaal stopt niet langer meer bij het papieren product, het begint er juist!”
Over de Toekomst
De Toekomst is een full service communicatiepartner waar cross-media producties, in de breedste zin van het woord, worden gerealiseerd. Creatieve ideeën en grafisch design gaan hand in hand met web- en app- development maar ook met druk- en printwerk op ieder format. Gevestigd in mediastad Hilversum, bedenkt, ontwikkelt én produceert de Toekomst scorende campagnes en effectieve media. Voor aansprekende opdrachtgevers als bv. Bauknecht,
Center Parcs, Sonos en The Body Shop worden communicatiemiddelen met impact en interactie gerealiseerd.
Wat is Layar
Layar brengt drukwerk tot leven. Het bedrijf is gespecialiseerd in mobiele augmented reality en heeft als doelstelling de wereld ‘klikbaar’ te maken. Met de Layar producten kunnen uitgevers en adverteerders hun statische content verrijken met een digitale ervaring. Layar zorgt ervoor dat offline en online in elkaar overlopen, waardoor een nieuwe dimensie wordt toegevoegd aan communicatie die voorheen éénrichtingsverkeer was.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.