Deel dit artikel
-

Cap Gemini Ernst & Young: online advertising effectiever dan tv voor autoverkoop

In de ogen van de consument hebben online advertenties voor auto's meer invloed op zijn koopbeslissing dan tv-reclame. Direct Mail en print zijn overigens nog belangrijker dan online media. Dat zegt consultancy-bedrijf Cap Gemini Ernst & Young (CGEY) in haar nieuwe rapport Cars Online 2003. CGEY zegt dat autofabrikanten mogelijk teveel besteden aan tv-reclame in vergelijking tot andere media.

Het onderzoek zet massamarketing in de automobielhandel af tegen meer gerichte vormen van marketing. Volgens CGEY is de laatste aanpak veel effectiever en leidt dat tot hogere winstgevendheid. Consumenten werd gevraagd welke vorm van communicatie hun koopbeslissing beinvloedt. Mond-tot-mond reclame is met 71% de topper, gevolgd door een direct mail-aanbod van een dealer met 50%. Publicaties in de auto-pers scoren 45%, print-reclame 34%, reclame op fabrikantensites 28%, reclame bij zoekmachines 27% terwijl maar 18% zegt dat een tv-commercial van invloed is.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!