353 duizend i-mode abonnees voor KPN

KPN heeft in het tweede kwartaal 68 duizend nieuwe i-mode abonnees geworven en heeft nu 353 duizend abonnees voor de mobiele dienst. De groei in Nederland valt tegen, er kwamen slechts 11 duizend nieuwe klanten bij. Het aantal ADSL-abonnees voor KPN groeit snel, het bedrijf verhoogde de doelstelling voor het aantal abonnees met 75 duizend voor dit jaar.
KPN maakte vandaag de resultaten voor het tweede kwartaal bekend. Het bedrijf boekte een nettowinst van 183 miljoen euro op een omzet van 3,04 miljard euro. Exclusief bijzondere posten verdiende KPN 192 miljoen euro. Vorig jaar leed het bedrijf op een omzet van 3,08 miljard euro een nettoverlies van 9,2 miljard euro, met name door afschrijvingen.
De nettoschuldenlast van KPN verminderde in het tweede kwartaal tot 10,20 miljard euro, aan het eind van het eerste kwartaal had KPN nog een schuld van 11,17 miljard euro. Eind dit jaar verwacht KPN 9,5 miljard euro schuld te hebben, waar eerder uitgegaan werd van 10 miljard euro schuld.
Het aantal ADSL-aansluitingen van in Nederland ontwikkelt zich voorspoedig. KPN verhoogde de doelstelling voor dit jaar van 600 duizend naar 675 duizend aansluitingen. Aan het eind van het tweede kwartaal had KPN 513 duizend ADSL-abonnees via zijn providers Planet, XS4all en Het Net. Op hetzelfde moment vorig jaar telde KPN nog 192 duizend ADSL-abonnees, waarmee de groei 167 procent bedroeg.
KPN heeft in de drie markten waar het i-mode aanbiedt nu 353 duizend abonnees. In het tweede kwartaal kwamen er 68 duizend abonnees bij, met name in Duitsland (51 duizend), en in mindere mate in Belgie (6 duizend) en Nederland (11 duizend). KPN had als doelstelling 1 miljoen abonnees voor i-mode tegen het eind van het jaar, het bedrijf blijft vasthouden aan deze doelstelling.
De resultaten van KPN waren beter dan vooraf gedacht door analisten. De koers steeg echter weinig, aan het eind van de ochtend stond het aandeel op 6,52 euro, een winst van 0,9 procent.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
petra
Tja, ze hebben met dat i-mode natuurlijk een belangrijk dingetje over het hoofd gezien: een telefoon gebruik je in de eerste plaats om te communiceren, en pas later om jezelf te informeren. Vodafone deelde dan ook rake klappen uit met hun op MMS gefocuste campagne… Met dat Vodafone Live! kun je trouwens ook <a href=" http://www.mangold.nl/imode_via_vlive.html">gratis i-mode sites bekijken, las ik</a>. En omdat alle betaalde i-mode sites ook gewoon een vLive! variant hebben, ben je bij Vodafone dus altijd nog stukken beter uit…