Deel dit artikel
-

Toch proefproces KPN wegens misleiding glasvezel

De Amsterdamse advocaat Loonstein zet zijn proefproces tegen KPN alsnog door. Hij wil aantonen dat klanten jarenlang betaald hebben voor glasvezelverbinding, die ze uiteindelijk niet kregen omdat het glasvezel alleen tot in de wijk gelegd is.

In maart wees KPN de claims van advocatenkantoor Loonstein af. Volgens eigen onderzoek van het bedrijf hebben de klanten de juiste prijs betaald voor het geleverde product.

Het gaat om circa twintigduizend klanten waarbij KPN in 2008 en 2009 is gestart met de uitrol van breedbanddiensten. Hierbij werd gebruikgemaakt van glasvezel tot de wijkkast en vanaf de wijkkast koper tot in het huis (de zogenoemde Fiber-to-the-Curb-dienst). KPN noemde dit product KPN Glasvezel omdat de internetverbinding grotendeels via het glasvezelnetwerk liep.

Vooralsnog treft Loonstein de voorbereidingen van het proefproces met één klant van KPN. Mocht dat worden gewonnen, dan wil hij dan ook voor enkele duizenden klanten gaan doen. Per klant denk Loonstein een claim van enkele duizenden euro’s bij KPN te kunnen neerleggen. Tegenover RTV Oost zegt hij dat KPN glasvezelklanten in Hengelo benadert om ze een goedkoper abonnement aan te bieden om zo claims te voorkomen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond