Industry Wire

Geplaatst door Pixelfarm

Pixelfarm behaalt Great Place To Work certificering

Rotterdam, 24 februari 2021Pixelfarm is per direct Great Place To Work Certified. De certificering biedt het Rotterdamse digital marketingbureau handvatten, waarmee zij het HR beleid gaat uitdiepen. Dit gebeurt zowel op het professionele en persoonlijke ontwikkelingsvlak, als op het mentale welzijn van de medewerkers.

Erkenning van goed werkgeverschap

Om inzicht te krijgen in het werkgeverschap van Pixelfarm, onderzocht het onafhankelijke Great Place To Work hoe de medewerkers van het bureau aankijken tegen zaken als vertrouwen, trots en (werk)plezier. Hieruit blijkt dat Pixelfarm hoog scoort op eerlijkheid, collegialiteit en leiderschap. Tegelijkertijd kan het bureau vooral stappen maken in persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en (interne en externe) communicatie. “Eigenlijk is het heel gek dat dit soort tevredenheidsonderzoeken onder medewerkers nauwelijks voorkomen in onze branche. Bureaus zoals die van ons zijn namelijk sterk afhankelijk van mensen”, zegt Stephan de Graaf, Digital Strategist en eigenaar bij Pixelfarm. “Medewerkerswelzijn begint bij onderling vertrouwen, perspectief, verantwoordelijkheid en werkplezier. Wij willen ons meer gaan inzetten voor deze aspecten, dus dat was voor ons de belangrijkste reden om Great Place To Work te worden. Ik ben blij met de nieuwe inzichten, we gaan hier direct mee aan de slag.”

Verdieping in HR beleid

Met de nieuwe inzichten gaat Pixelfarm het huidige HR beleid uitdiepen. Zo staan het uitbreiden van opleidings- en trainingsmogelijkheden en het mentale welzijn van de medewerkers als eerste op de agenda. De Graaf: “Vanwege de dynamische- en soms zelfs hectische werkomstandigheden aan de bureauzijde kun je als werkgever al snel het menselijke aspect uit het oog raken. Daarom zijn ontwikkeling en mentale gezondheid van de medewerkers juist hele belangrijke pijlers binnen onze organisatie. De certificering bood mij handvatten, waarmee ik hier nog gerichter op kan inzetten. Dit is extra welkom in tijden als deze, waarin mensen veel meer thuiswerken.”

Personal Growth Plan

Verder geeft Pixelfarm iedere medewerker een Personal Growth Plan, dat is gebaseerd op vier P’s: Performance, People, Passion en Pixelfarm core values. Ook krijgt elke medewerker een externe mental coach en een abonnement op het opleidingsplatform Udemy. Met dit groeimodel ondersteunt Pixelfarm haar werknemers met het behalen van persoonlijke en professionele doelstellingen. De Graaf: “In tegenstelling tot traditionele functioneringsgesprekken, is het Personal Growth Plan een onafhankelijke methode om werknemers te laten groeien. De bedoeling is om jaarlijkse doelstellingen te behalen, trainingen te volgen en innovaties aan te dragen. Ook coachingsessies tellen mee. Wanneer je een vooraf bepaalde score hebt behaald, kun je in salaris groeien of een ander voordeel krijgen. Deze voordelen stellen we aan het begin van het jaar met elkaar op. Ook implementeren we 360 graden feedback. Hierbij ontvangen medewerkers niet alleen terugkoppeling van hun leidinggevende, maar ook van klanten en collega’s. Ik hoop dat deze middelen onze mensen gaan helpen bij het behalen van hun doelstellingen.”

Over Pixelfarm

Pixelfarm is een full service digital marketingbureau. Door de verschillende online marketing professionals binnen het bedrijf, de brede kennis en de passie voor het online marketingvak, zet Pixelfarm zich in om het online succes van klanten te laten groeien. Het bureau is gevestigd in Rotterdam en zet zich in voor klanten in uiteenlopende branches, zoals Yuki, Macaw, ROC Amsterdam, Talpa, Viisi en Teqoia.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht