Industry Wire

Geplaatst door Toucan Toco

Toucan Toco introduceert embedded analytics voor naadloze integratie van realtime data-analyse in SaaS-producten

Toucan Toco, specialist in data storytelling, breidt de dienstverlening in Nederland uit met white label embedded analytics voor SaaS-aanbieders. Het platform maakt het mogelijk om realtime data-analyse en datavisualisatie te integreren in hun software of bedrijfsapplicatie, zodat zij zelf niet hoeven te investeren in een dashboarding module. Toucan Toco biedt een schaalbaar 0-codeplatform waarmee zelfs niet-technische gebruikers snel boeiende dashboards kunnen bouwen. Klanten profiteren bovendien van de kracht van data storytelling in de visualisatiemodule voor beter begrip van data door hun eindgebruikers.

Naadloze integratie

SaaS-bedrijven staan voor de uitdaging om dashboarding te bouwen voor hun gebruikers om de adoptiegraad van hun tooling te maximaliseren en klanten de beste ROI te bieden. Hun gebruikers willen gemakkelijk toegankelijke inzichten, zodat de software een essentieel besluitvormingsinstrument voor een datagestuurde bedrijfsstrategie vormt. Embedded analytics maakt data-analyse en business intelligence toegankelijker voor elke applicatie of gebruiker. Het platform van Toucan Toco biedt naadloze integratie van realtime data-analyse binnen de eigen software-oplossing, zodat technische teams zich kunnen concentreren op het kernproduct in plaats van het bouwen van een dashboardmodule.

Snelle ingebruikname schaalbare oplossing

Toucan Toco biedt bovendien een go-to-market van minder dan een maand. Tientallen dataconnectoren maken snelle implementatie mogelijk. Dankzij vooruitstrevende UX in een zero code studio kan iedereen analytische rapporten bouwen, tot 10x sneller dan maatwerk ontwikkeling, zonder kennis van code of training. SaaS-aanbieders behouden daarmee volledige autonomie, zodat ze tevens in kunnen spelen op veranderingen in behoeften, data en gebruikers. Het schaalbare platform is de hoogst gewaardeerde oplossing voor embedded BI volgens G2.

Data storytelling

SaaS-aanbieders profiteren bovendien van Toucan Toco’s expertise op het gebied van datacommunicatie voor beter begrip van data door zakelijke gebruikers. Het geïntegreerde analyseplatform maakt gebruik van data storytelling voor eenvoudige en intuïtieve weergave van data in begrijpelijke, interactieve visualisaties. Dit faciliteert een organisatiebreed datagedreven besluitvormingsproces.

“We zien dat SaaS-aanbieders zoeken naar dashboarding om hun tooling waardevoller te maken. Hun gebruikers willen gemakkelijk toegankelijke inzichten, zodat de software een essentieel besluitvormingsinstrument voor een datagestuurde bedrijfsstrategie vormt”, zegt Baptiste Jourdan, mede-oprichter bij Toucan Toco. “Ons embedded analytics-aanbod stelt SaaS-aanbieders in staat om van data en inzichten een unique selling point te maken. De oplossing is bovendien schaalbaar en daarmee toekomstbestendig. Het is de aanvulling die iedere zakelijke gebruiker helpt om zelf waarde uit data te halen.”

—–

Over Toucan Toco

Toucan Toco is specialist in data storytelling. Het Franse bedrijf werd in 2014 opgericht door Kilian Bazin, Charles Miglietti, Baptiste Jourdan en David Nowinsky. Zij zagen dat alleen experts toegang hadden tot bedrijfsdata. Het doel is om data op een eenvoudige manier toegankelijk te maken voor andere professionals om zo ook waarde toe te voegen aan de beslissingen die zij moeten nemen. Toucan Toco telt 80 medewerkers en heeft inmiddels ruim 100 klanten waaronder Renault Nissan, Engie, BNP Paribas, Crédit Agricole, l’Oréal, Marques Avenue, Elior en Sodexo. In november 2019 ontving Toucan Toco 12 miljoen euro groeikapitaal van Balderton Capital.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht