Industry Wire

Geplaatst door Mobile Strategy

Hunkemöller blijft pionier in mobile retail met compleet vernieuwde app

Geofencing
Je loopt door een winkelstraat en ontvangt een persoonlijke boodschap of uitnodiging van een winkel nabij: De droom van elke marketeer. Met de nieuwe Hunkemöller APP is het nu werkelijkheid. Middels het toepassen van geofencing ontvangen app gebruikers die binnen een straal van 100 meter van een Hunkemöller winkel komen een persoonlijke push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn. Door relevante berichten te presenteren kunnen zowel consumenten als retailers hier veel profijt van hebben.

‘Wij geloven er sterk in dat ‘location based messaging’ de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen voor het bekijken van de laatste Hunkemöller collectie of om haar Membercard punten te gebruiken als ze dichtbij onze winkels is. Uiteindelijk proberen wij hiermee onze service level en customer engagement verder te verbeteren.’ aldus Adriana Hoppenbrouwer, Marketing Director van Hunkemöller.

Real-time couponing
Verder is het in de nieuwe versie ook mogelijk om real-time coupons te ontvangen in de app die vervolgens zowel online als offline gebruikt kunnen worden.
‘Hunkemöller kan nu elk moment van de dag een mobile coupon inschieten en deze promoten via een push-bericht. Zo kan Hunkemöller goed inspelen op factoren als weer, speciale evenementen en feestdagen. Een enorm waardevolle functie voor een retailer dus.’ aldus Nishant Dogra, Managing Director van Mobile Strategy.

Internationalisatie
Met de release van de nieuwe versie is de APP nu ook beschikbaar in zes talen: Nederlands, Duits, Engels, Frans, Spaans en Deens. De APP is naast Nederland en Duitsland nu ook te downloaden in Zweden, Denemarken en Oostenrijk. Binnen korte termijn zal de APP ook beschikbaar zijn in Frankrijk en Spanje.

200.000 Downloads
Hunkemöller heeft recentelijk de mijlpaal van 200.000 app downloads behaald. Hiervan maakt al meer dan 25% actief gebruik van de Mobile Membercard. Momenteel wordt de Hunkemöller APP meer dan 500 keer per dag gedownload.

‘Hunkemöller loopt voorop in Nederland als het gaat om innovatie op gebied van Mobile Retail. Het is erg belangrijk om ook in een moeilijke retailmarkt innovatief te blijven en mee te veranderen met de consument.’ aldus Nishant Dogra, Managing Director van Mobile Strategy.

Win-Actie
Speciaal voor de lancering van de tweede versie van de App heeft
Hunkemöller een winactie gelanceerd. Mobiele membercard gebruikers kunnen kans maken op een lingerie card t.w.v. €250,-.

Mobile Loyalty
In februari 2012 lanceerde Hunkemöller in samenwerking met Mobile Strategy als eerste retailer een volledig mobiele loyalty programma. De meer dan 4 miljoen Membercardhouders van Hunkemöller kunnen hiermee inloggen en nieuwe members kunnen zich via de app aanmelden, punten sparen&verzilveren en krijgen toegang tot exclusieve vouchers. In het najaar van 2013 zal Mobile Strategy i.s.m. Hunkemöller de resultaten van een onderzoek over Mobile Loyalty presenteren.

‘Mobile Strategy zal een onderzoek presenteren waarin aangetoond wordt hoe mobile loyalty het retail landschap kan veranderen door waarde toe te voegen voor zowel de consument als de retailer.’ aldus Jordy de Bruijn, R&D bij Mobile Strategy.

De Hunkemöller App is te downloaden in de Apple App store en Google Play store.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht