Industry Wire

Geplaatst door Triple

citizenM en Triple winnen met contactloze hotelervaring twee gouden Dutch Interactive Awards

Amsterdam, 25 mei 2021 – Internationaal hotel en lifestylemerk citizenM heeft twee gouden Dutch Interactive Awards (DIA) bemachtigd. De digitale transformatie en de contactloze hotelervaring van citizenM werd door de jury bekroond tot beste Brand en Service. 

In 2018 begonnen citizenM en full-service digitaal bureau Triple met het opnieuw uitvinden van de customer journey en de merkidentiteit op digitaal niveau tot leven te brengen. Het doel van de digitale transformatie was om het menselijke, persoonlijke en speelse merk-DNA van citizenM voelbaar te maken tijdens de hele reiservaring.

citizenM staat bekend om zijn innovatieve karakter en schudde meer dan 10 jaar geleden de hospitality industrie wakker met zijn ‘betaalbare luxe’ concept dat tot leven gebracht werd middels slimme kamers, een modulaire indeling en het supervriendelijke personeel.

Tijdens de Covid-19 pandemie bewees citizenM nogmaals zijn innovatieve karakter. Ondanks de moeilijke tijd voor de hospitality industrie, zette citizenM de digitalisering voort en kon het de technologische inspanningen versnellen.

In 2020 lanceerde citizenM, met behulp van Triple, het vernieuwde digitale ecosysteem; bestaande uit de website, een in-room tablet, de check-in kiosk en de gloednieuwe app die hierin centraal staat. Middels deze app hebben gasten niet alleen de complete controle over hun verblijf (zoals in- en uitchecken, openen van kamerdeuren, bedienen van hotelkamer en het bestellen van eten en drinken), ook zijn ze, indien ze daar behoefte aan hebben, verzekerd van een volledige contactloze hotelervaring.

Door juist nu te investeren in de vernieuwde digitale strategie en de contactloze hotelervaring, zet citizenM de toon voor de rest van de hospitality industrie. Dit bleef door de jury van de Dutch Interactive Awards niet onopgemerkt: “Deze gouden case zet de standaard in de hotelindustrie en staat daarmee op eenzame hoogte. Can’t touch this”, aldus het juryrapport.

Casper Overbeek, Chief Digital & Experience Officer bij citizenM: “We zijn verheugd dat onze digitale prestaties erkend worden door deze prijzen en we hadden het niet kunnen doen zonder onze partners bij Triple. Naarmate ons merk evolueert, verandert onze aanpak ook en zijn we constant op zoek naar nieuwe manieren om waarde toe te voegen aan de gastervaring. Onze klant staat en heeft altijd centraal gestaan in onze ambities op het gebied van innovatie. Het afgelopen jaar was een uitdaging voor iedereen, maar het gaf ons ook de kans om onze inspanningen echt aan te scherpen en daardoor enorme stappen te zetten op het gebied van digitaal. Als merk geboren uit disruptie, zullen we blijven innoveren en hopen dat onze grote prestaties erkend zullen blijven worden. ”

Ben van der Burg, Chief Commercial Officer bij Triple: “We zijn ontzettend trots op het winnen van beide awards. Dat we deze samen in ontvangst mogen nemen met citizenM is de kers op de taart van een mooie samenwerking. Hoe citizenM zich niets heeft aangetrokken van de huidige pandemie is voor ons een bron van inspiratie.”

 

##

Over citizenM

citizenM werd in 2008 gelanceerd met als doel: de traditionele, muffe hotelsector te ontwrichten. Rattan Chadha – de oprichter van het wereldwijde modemerk Mexx – werd door zijn medewerkers geïnspireerd om een ​​hotel te creëren voor de frequente reizigers van vandaag, met alles wat ze nodig hebben en niets wat ze niet doen. Dit betekent centrale locaties in ’s werelds meest opwindende steden, maar tegen een betaalbare prijs. Niet alleen een slaapplaats, maar een plek om te werken, te ontspannen en te spelen – net als thuis. Ergens met supersnelle gratis wifi, technologie die het leven gemakkelijk maakt en kunst van wereldklasse die geen ‘hotelkunst’ is. Een kamer met een ultracomfortabel XL-bed om in te slapen en een krachtige regendouche om in wakker te worden. Rattan Chadha noemde dit ‘betaalbare luxe voor de mensen’.

Het eerste citizenM hotel werd geopend op Schiphol in 2008. In 2021 omvat citizenM’s portfolio 21 hotels in 14 opwindende steden: Londen, Glasgow, Amsterdam, Rotterdam, Parijs, Kopenhagen, Zürich, Genève, New York, Boston, Seattle, Washington DC, Taipei en Kuala Lumpur.

Meer over citizenM: https://www.citizenm.com/company/overview

##

Over Triple

Triple is een digitaal bureau uit Alkmaar dat cloud solutions, development, design en strategie werkzaamheden verricht voor grote klanten als citizenM, VodafoneZiggo, Heineken, Max Verstappen en Talpa. Deze kennis van technologie, de onbevangenheid en het uitgebreide netwerk stelt Triple in staat om nieuwe ontwikkelingen eerder te ontdekken dat de meeste andere bedrijven. Dit geeft ons de mogelijkheid om slimme en vernieuwende, maar toch simpele innovatieve oplossingen te ontwikkelen.

Meer over Triple: www.wearetriple.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht