Deel dit artikel
-

USA Interactive investeert 4,5 miljard in e-commerce

Het bedrijf voor verkopen op afstand USA Interactive wil drie internetbedrijven waarin het een belang heeft volledig in handen krijgen, waaronder online reisbureau Expedia.com. USA Interactive heeft een bod gedaan van in totaal 4,5 miljard dollar.

USA Interactive richt zich op het verkopen van electronica, toegangskaartjes en reizen, het doet dit via internet, televisie en telefoon. Een van de belangrijkste elementen binnen het bedrijf is het Home Shopping Network .

Begin dit jaar verkocht het bedrijf zijn belangen in kabelbedrijven aan Vivendi Universal. Het vormde de opmaat voor vereenvoudiging van de structuur van het bedrijf, waarmee het nu een volgende stap wil zetten met het volledig inlijven van Hotels.com , Expedia.com en Ticketmaster.com .

De overnames worden gedaan in de vorm van een aandelenruil. USA Interactive stelt een ruil voor met een premie van 7,5 procent per aandeel. De totale waarde van de overnames komt daarmee op 4,5 miljard dollar.

CEO Barry Diller van USA Interactive wil het aandeel van zijn bedrijf binnen wat hij 'interactive commerce' noemt sterk vergroten de komende jaren. Volgens de Wall Street Journal is dit aandeel nu acht procent en dient dit volgens Diller te stijgen tot twintig procent in de komende drie jaar. Om dit doel te realiseren zijn verschillende overnames nodig van e-commercebedrijven, daarvoor heeft het bedrijf negen miljard dollar gereserveerd voor de komende drie jaar.

Of Expedia.com, Hotels.com en Ticketmaster.com akkoord gaan met de volledige overname is nog niet bekend. USA Interactive heeft in alledrie een meerderheidsaandeel, van tussen de zestig en zeventig procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond