NESTLÉ EN UM/THRIVE VERLENGEN DE SAMENWERKING

Amsterdam, 8 september 2021 – Nestlé Nederland en UM/Thrive hebben hun succesvolle samenwerking verlengd met nog eens twee en een half jaar tot en met eind 2023. De samenwerking betreft de volledige crossmediale strategie (offline en online) en de implementatie ervan. De huidige samenwerking ging drie jaar geleden van start en in die periode hebben de campagnes goede impact gehad op het business resultaat, en hebben Nestlé en UM/Thrive grote stappen gezet op het gebied van digitale transformatie.
De succesvolle campagnes hebben in de markt meerdere prijzen gewonnen zoals een EFFIE, AMMA, SAN en Cross Media Award voor onder andere Maggi en Purina.
Esther Bosman, Manager Corporate Marketing & Communications, en Bas Hawinkels, Corporate Media Manager over de samenwerking: “We hebben de afgelopen jaren Thrive goed leren kennen en goed geleerd hoe we van beide kanten het beste werk kunnen maken. Naast de inhoud is het ook gewoon heel fijn werken met de mensen van Thrive. Het is daarom alleen maar passend dat we die samenwerking verder doorzetten de aankomende paar jaar. Voor Nestlé is het een markt die sterk in beweging is, zowel de consument, het veranderende medialandschap als ook externe factoren zoals Covid-19. Qua resultaat zijn onze merken sterk overeind gebleven de afgelopen periode: zowel als merk als ook in business en Thrive heeft ons daar goed in bijgestaan. Thrive heeft zich laten zien als een sterke, strategische partner en heeft flexibiliteit getoond door mee te gaan in onze digitale transformatie. We zien uit naar de aankomende paar crossmediale jaren”.
Carolien van ‘t Hek, CEO UM Nederland over deze verlenging: “De samenwerking met Nestlé heeft ons als bureau ook veel gebracht in de afgelopen jaren. We hebben een sterke match qua mentaliteit met Nestlé en door onze geïntegreerde manier van werken hebben we met elkaar grote stappen kunnen zetten met hele mooie business resultaten. Niet alleen op basis van media inzet maar vanuit een brede marketing en communicatie aanpak, in het “Now & Next”.
Nestlé heeft onder meer de merken KitKat, Starbucks @home, Purina, Garden Goumet en Nespresso in het portfolio.
Over UM
UM is een wereldwijd toonaangevend Media & Communicatie adviesbureau dat sterk gelooft in de kracht van media om betere business resultaten te behalen. We maken gebruik van de inzichten uit data-analyse om Futureproof groei te realiseren voor onze klanten en hun merken, in het Now en Next. Door sterke en waardevolle connecties te maken tussen consument en het merk op die momenten die er echt toe doen.
Onze mentaliteit, aanpak en flexibel model, geworteld in diversiteit, gelijkheid en verbondenheid, zorgt voor een hechte samenwerking en betere bedrijfsresultaten van merken.
Als onderdeel van het wereldwijde netwerk Mediabrands, is UM actief in meer dan 100 landen met zo’n 5.000 mensen die dagelijks actief zijn met advies en innovatie. Waaronder in Nederland voor merken zoals Seiko, Noshirt, Jumbo, Nestlé, Coca-Cola, Vattenfall, War Child, Praxis, Bloemenbureau, Mattel en Spotify.
Voor meer informatie, bezoek onze website um.nl. Of volg ons op LinkedIn, Facebook en Instagram.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.