Deel dit artikel
-

640.000 slimme deurbellen in Nederland

Nederlandse huishoudens staken afgelopen jaren bijna honderd miljoen euro in de aanschaf van digitaal slimme deurbellen.

Ring, een dochterbedrijf van Amazon, is met afstand de grootste leverancier op de Nederlandse markt. Het bedrijf heeft een marktaandeel van 32 procent, gevolgd door Nest van Google en Honeywell.

Een nieuw onderzoek naar domotica in Nederland van Multiscope laat zien dat acht procent van de huishoudens op dit moment in het bezit is van een slimme deurbel. Dat komt neer op een totaal van 640.000 deurbellen. In 2020 waren dit er nog zo’n 500.000.

In het afgelopen jaar besteedde men gemiddeld 139 euro aan een slimme deurbel. In totaal is er tot op heden 93 miljoen euro besteed aan slimme deurbellen. Vorig jaar was dat alleen 29 miljoen, oftewel eenderde van wat men er tot dusver aan besteedde.

Slimme deurbellen worden voornamelijk bij bol.com (19%) en Coolblue (17%) gekocht.

Foto: (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond