Deel dit artikel
-

Calvin Klein met Shazam-technologie in tv-commercial

Nederlandse kijkers van commerciële zenders zien volgende maand de eerste tv-commercial die interactief is gekoppeld met Shazam. Zodra de app de reclame hoort, tovert hij een bijpassende mobiele webpagina tevoorschijn.

De pagina gaat over een nieuwe geur van CK, Down Town, en roept de kijkers op om hun ‘down town-moment’ te delen. Dat doen ze door een foto op Instagram te zetten met de tag #downtown. Op een landkaart zijn andere inzendingen uit het buitenland te bekijken.

Het cosmeticamerk gebruikt de technologie van Shazam om een naadloze interactieve koppeling tussen televisie en het web te maken. Smartclip is de tussenpersoon die het bedrijf hier vertegenwoordigt, wat de secondscreenactiviteiten betreft.

De tv-commercial is in ieder geval te zien van 18 tot 22 november en van 2 tot 8 december bij TLC, SBS6 en NET5.

Shazam heeft in Nederland 4,5 miljoen gebruikers. Zodra zij de CK-clip zien, hoeven ze enkel de app te laten luisteren. De rest gaat vanzelf.

Murk Ozinga van Smartclip legt ut: “De tv-campagne wordt interactief gemaakt door een frequentie in de video te bouwen die gekoppeld is aan de campagne. In de video verschijnt het logo van Shazam in beeld met de call-to-action aan de kijker om zijn Shazam app tijdens de commercial te gebruiken. Op de dag van de campagne verschijnt er ook een banner in de app.“

Shazams Europese baas Miles Lewis is morgen een van de sprekers tijdens Emerce eDay.

Het Britse bedrijf is sinds dit voorjaar actief adverteerders en mediabureaus aan het benaderen om hun tv-campagnes interactief te mogen maken. Het deed met Shazam for TV al werk voor merken als Nissan, Schweppes, Nespresso, SFR, Vodafone, eBay, Toyota, BMW en Renault.

Deel dit bericht

1 Reacties

Bart Zoetmulder

Als media experts bij elkaar op Emerce vinden we dit vermoedelijk allemaal prachtige ontwikkelingen. Interactie op een verrassende manier, wie wil dat niet. Maar Shazam? Tijdens een spot? Ik kan me nog wel voorstellen dat – uit nieuwsgierigheid – de consument nog wel een keer bereid is dit te doen, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hele volksstammen hieraan mee gaan doen. Kijk naar STER Extra, ook een logisch, sympathiek en goed bedacht 2nd screen initiatief, maar de massa krijgt men (vooralsnog) niet in beweging. Ik hoop dat Smartclip i.s.m. Emerce ook de resultaten willen delen, en niet alleen van de eerste campagne, maar de wat langere termijn. Ik ben daar nogmaals enigszins sceptisch over, maar laat me graag verrassen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond