Industry Wire

Geplaatst door nucleoo

Tech-ondernemer gaat MKB helpen met data-puzzel

Amsterdam/Granada, xx oktober 2021 – De Nederlandse tech-ondernemer Pieter Aarts (54), die in Silicon Valley successen boekte als founder van roOomy, stapt in bij techbedrijf nucleoo. Als directeur wil Aarts datagedreven bedrijfsprocessen en besluitvorming toegankelijk maken voor het midden- en kleinbedrijf in Nederland. 

Veel organisaties beschikken tegenwoordig over grote hoeveelheden data. Voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) is het tot op heden een grote uitdaging al deze gegevens te structureren en benutten. “De praktijk laat zien dat het MKB niet de capaciteiten heeft om eigen analisten in te zetten voor datamanagement, gezien de complexiteit alsmede het hoge prijskaartje. Grofweg zeventig procent van de data blijft volgens recent onderzoek ongebruikt op de plank liggen”, aldus Aarts.

Nucleoo biedt daarom een gebruiksvriendelijk en veilig ‘insights-as-a-service’ platform voor het MKB, waar data wordt gestructureerd en onderbouwde inzichten worden aangeboden voor een fractie van de kosten. Concreet betekent dit dat data insightstoegankelijk worden voor deze groep ondernemers. Een school kan zo beter inzichten verwerven over maatregelen om scholieren te laten doorstromen, een foodtech bedrijf kan een gezonder en milieuvriendelijker voedselaanbod bieden aan de hand van datagedreven klantprofielen en reduceert een openbaarvervoerbedrijf door een krachtig data-architectuur het aantal minuten vertraging.

Internationaal gepokt en gemazeld
Nu Aarts zich inkoopt als partner wint nucleoo een bak aan internationale kennis en ervaring in Software-as-a-Service (SAAS). Als oprichter van roOomy, een platform dat 3D interieurdecoratie visualiseert aan de hand van VR en AR, maakte Aarts naam in deze wereld en was first-to-market. Met mondiaal succes in onder meer de Verenigde Staten en met productielocaties in China en Vietnam bouwde de tech-ondernemer roOomy uit tot marktleider met tientallen miljoenen omzet, met de grootste online retailers en vastgoed-partijen als klanten.

Via verschillende posities in de directies van PinkRoccade, Hewlett-Packard en NedSenserolde Aarts de ondernemerswereld in. In Azië begon Aarts vervolgens zelf artificialintelligence (AI) toe te passen in roOomy’s digitale productie processen, waardoor hij inzag dat er op dat vlak kansen lagen in de Nederlandse markt. Zijn technische achtergrond en ervaring bij de Amerikaanse groeibriljant maken van hem een door de wol geverfde ondernemer met voor Nederlandse begrippen unieke kennis en ervaring in het strategisch neerzetten van een ‘first mover’.

Samen met oprichter Arnoud Krom en managing partner Sander Wolfensberger gaat Aarts zich nu – naast zijn blijvende werkzaamheden in het bestuur van roOomy – storten op de Nederlandse markt. Met zeventig FTE toetst nucleoo vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam en een R&D-afdeling in Granada het businessmodel eerst op het Nederlandse midden- en kleinbedrijf, alvorens globaal een nieuwe markt aan te boren.

Over nucleoo
In de realiteit van het huidige bedrijfsleven is geavanceerd data management een alles bepalende factor. Als je je gedachten laat gaan over een lijst van de meest succesvolle ondernemingen op dit moment, dan herken je snel een gemeenschappelijk kenmerk: een business strategie waarin data op de eerste plaats komt. Door het leveren van relevante data inzichten, realiseert nucleoo omzetverhoging, kostenbesparing en een reductie van de time-to-AI van maanden naar dagen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht