Driemaal winst voor iO bij de Drupal Splash Awards

Bij de uitreiking van de Splash Awards heeft iO, de nieuwe naam van Intracto Group, drie awards binnengesleept. Zowel het werk voor Stage Entertainment, Coronaplein.nu als het International Film Festival Rotterdam viel in de prijzen. De Splash Awards zijn de prijzen voor de beste Nederlandstalige Drupal projecten en worden jaarlijks uitgereikt.
Drupal is een van de populairste open source content management frameworks. Het wordt gebruikt door de grootste merken ter wereld en blijft in populariteit groeien. Met de Splash Awards wil de organisatie de beste Drupal projecten van het jaar in de schijnwerpers zetten. De projecten van iO zijn door een internationale vakjury beoordeeld op onder business case, staregie, ontwerp en bijdragen aan de Drupal community.
Goud en tweemaal zilver voor iO
Musicalproducent Stage Entertainment won Goud in de categorie ‘Commerce’ met hun multisite platform. Dankzij dit platform kan Stage Entertainment een consistente en rijke online ervaring neerzetten voor hun musicals in verschillende Europese landen. De jury zegt hierover: “Een hele mooie gepersonaliseerde beleving, binnen zo’n technisch omgeving. Geweldig paradepaardje voor wat met Drupal mogelijk is.”
In de categorie ‘Healthcare’ is Coronaplein.nu gewaardeerd met een Zilveren award. Het platform, dat in opdracht van Longfonds is gebouwd, is dé plek waar mensen met Long COVID terecht kunnen voor gevalideerde informatie, steun van lotgenoten en contact met professionals. “Geweldig resultaat gezien de korte doorlooptijd. Zeer relevante case op dit moment. Snelheid en flexibiliteit van het platform is indrukwekkend.”
Ook het International Film Festival Rotterdam sleepte Zilver binnen, maar dan in de categorie ‘Publishing Media’ met hun innovatieve virtuele event platform. Door de coronapandemie dreigde het vijftigjarige filmfestival in februari 2021 niet door te kunnen gaan. Het platform is in zeer korte tijd van een traditioneel ticketplatform naar een complete online experience getransformeerd. De jury vindt het een interessante case met toegevoegde waarde voor de gebruiker door de omnichannel benadering tussen web en app. “Een geweldige inspanning binnen kort tijdsbestek gemaakt en echt goed om dit festival zo online live te brengen.”
iO – Infinite Opportunities
Onder de naam iO, dat symbool staat voor infinite opportunities, hebben 25 organisaties in Nederland, België, Zweden en Bulgarije hun krachten gebundeld in één merk. Als iO zetten zij zich in om dé end-to-end partner te worden op het gebied van strategie, marketing, content, creatie en technologie. Het doel? Klanten volledig ontzorgen in al hun behoeften. Naadloos over disciplines en locaties heen, en altijd met de focus op de eindgebruiker. Dit doet iO onder andere voor Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo.
CC: Splash Awards/Rachel Viersma
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.