UPS laat artikelen afhalen bij tankstations

Bezorgdienst UPS gaat een deel van haar werkzaamheden uitbesteden bij de consument. Het bedrijf maakt vierhonderd tankstations van Texaco gereed voor het afhalen van online gekochte artikelen. Wijnverkoper WineSmart.com en Nike, leverancier van sportartikelen, zijn de eersten die met Texaco en UPS in zee gaan.
Ook de Belgische ondernemingen PreMaman (leverancier van baby-artikelen) en Freecom (leverancier van computer-onderdelen) doen mee aan het project. Binnenkort verwacht UPS meer deelnemers bekend te kunnen maken.
Met deze zet neemt UPS op grote schaal het idee van A27.nl over. Al enkele jaren geleden startte op die snelweg een tankstation met eenzelfde soort functie. Dit project heeft het indertijd niet gehaald, mede omdat er online nog maar zeer weinig verkocht werd.
Voorlopig start het project in de Benelux. UPS zal de test een tijdje onder de loep nemen, en dan besluiten of er een vervolg aan zal worden gegeven. Bij hoeveel bestellingen UPS spreekt van een geslaagde test, is niet bekend.
Op de sites van de leveranciers kan de klant kiezen voor de optie 'ophalen bij het tankstation'. Zodra het product is aangekomen, krijgt de klant een mailtje waarin hij gewaarschuwd wordt. Vervolgens krijgt de klant veertien dagen de tijd om het product op te halen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
AL
is zeker de moeite waard hiermee een proef tedoen, vr groet, AL
KingOtto
Eindelijk wordt er weer eens nagedacht. Ten eerste hoeven die trucks de stad niet meer in, ten tweede moest je voor een pakketje van UPS altijd thuis zijn om het ook te kunnen ontvangen. Ophalen tot op heden was zeer lastig, want je moest altijd naar een verafgelegen depot rijden. Op deze manier, mits alle Texaco tankstations meedoen, kun je dicht bij huis je pakketje ophalen…. GOED PLAN….! Ik wens de uitvoerders heel veel succes!
rob troostwijk
Prachtig, prachtig. Weer zo'n brilliant initiatief. Ik bestel 24 flessen wijn bij WijnSmart. Ik geef aan bij welk Texaco benzinestation ik ze wens af te halen.Vervolgens moet ik op bericht wachten wanneer het pakket daar voor mij afgeleverd is. Vervolgens moet ik de auto pakken om het pakket af te halen. Vervolgens kan ik bij terugkomst weer geen parkeerplaats vinden. Vervolgens stel ik nu vast dat ik helemaal geen auto heb. Nou, dan maar weer naar de slijter om de hoek, of wanneer ik een hele doos wil bestellen, dan komt-ie het nog even brengen ook.Twee dozen ook, overigens. Is dit nu het revolutionaire gemak van e-handel ?Trouwens KingOtto in zijn lofzang op dit omverwerpende plan heeft allesbehalve nagedacht. Want als al die trucks de stad niet meer in hoeven, hoe komen dan al die pakjes bij al die benzinestations terecht. Vriendelijke groeten van Rob
Robbert
Waarom worden transferia (overstappunten van auto naar openbaar vervoer en vice versa) niet uitgerust met afhaalfaciliteiten voor op het internet bestelde goederen? Hiermee krijgen de transferia, die in de huidige situatie in sterke mate variëren in hun succes, mijns inziens toegevoegde waarde. De transferia liggen buiten de congestiezones en zijn goed bereikbaar per auto en openbaar vervoer. Door het afhalen van bestelde goederen te integreren in verplaatsingspatronen van mensen, zoals woon-werk verplaatsingen, wordt fijnmazige distributie tot in woongebieden voorkomen (zoals KingOtto heel terecht opmerkt). Vooral voor mensen met weinig tijd zoals alleenstaanden en tweeverdieners lijkt het mij een interessante mogelijkheid. Mogelijk kan zo'n dienst het transferiumgebruik een positieve impuls geven.