Deel dit artikel
-

Apex neemt “significant” belang in reisorganisatie

Het Nederlandse webbureau Apex stapt in de reisbranche. Het neemt een belang in een klant van hen, het online reisbureau milestravel.com . Hoe groot het aandeel is, hebben de partijen niet bekend gemaakt. In ieder geval betreft het "een meer dan significant aandeel". Apex denkt binnenkort meer overeenkomsten te sluiten.

MilesTravel is een reisbureau dat zich vooral heeft gespecialiseerd in maatwerkreizen naar Zimbabwe, Botswana, Namibië, Seychellen en Zuid-Afrika. Door de toevoeging Maatwerk is het bedrijf geschikt voor het Interet. Na de bekendmaking dat de ook de KLM vliegtickets via Qxl.com gaat veilen, is de angst bij de reisbureau's weer opgelaaid: Directe verkoop zou hen overbodig maken.

Overigens is MilesTravel niet een pure Internetspeler: "In onze formule speelt het Internet een essentiële rol", zegt Harco van Uden van MilesTravel. "Nadat de eerste contacten via Internet hebben plaatsgevonden, vindt er bijna altijd een persoonlijke ontmoeting plaats waarbij de uiteindelijke reis wordt vastgesteld. Om onze formule verder uit te bouwen hadden we behoefte aan een sterke partner die ons daarbij kon helpen."

Apex geeft met het belang concreet invulling aan haar strategie 'building interactive partnerships', zo zegt het bedrijf in een persbericht . "Wij zijn op dit moment bezig om een aantal Internetconcepten te testen en voor te bereiden met als doel ze binnen enkele maanden in de markt te zetten. Dit doen we met een sterke partner die zich reeds bewezen heeft in zijn betreffende markt", zegt Marc van der Wielen van Apex. Het bureau maakt nog niet bekend wie dit zijn.

Apex werkt ondermeer voor Toshiba, Danka, Mars, Rabobank en UUNET.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond