Industry Wire

Geplaatst door Deliveroo

Deliveroo X Oma’s Soep starten deze kerst campagne tegen eenzaamheid onder ouderen

Amsterdam, 10 december 2021 – Bezorgservice Deliveroo steunt deze kerst Oma’s Soep in haar missie om eenzaamheid onder ouderen de wereld uit te helpen, door een beroep te doen op haar eigen (jongere) doelgroep. Met een bewustwordingscampagne toont Deliveroo de magie van verbinding tijdens een gezamenlijk diner. De campagne is onderdeel van het wereldwijde ‘Full Life’-programma van Deliveroo om een bijdrage te leveren aan lokale initiatieven.

Verbinden met 1.350 potten Oma’s Soep
Naast bewustmaking, wil Deliveroo haar doelgroep ook activeren om zelf vaker langs te gaan bij een oudere – uiteraard op gepaste afstand en coronaproof. Om het hen makkelijker te maken, krijgen ze een pot Oma’s Soep cadeau bij een van de meest bestelde gerechten op het platform, namelijk een pizza van De Pizzabakkers.* De soep (en de pizza!) kunnen ze delen met een oudere. Voor deze actie nam Deliveroo in totaal 1.350 potten Oma’s Soep af. Hiervan gaat minimaal de helft van de opbrengst naar het het organiseren van sociale activiteiten voor eenzame ouderen.

Eenzaamheid onder ouderen
En dat is hard nodig, want meer dan de helft van de Nederlandse ouderen (75+) is eenzaam. Ze hebben behoefte aan contact. De jongere doelgroep (35-), die doorgaans een rijker sociaal leven heeft, staat ervoor open om hier iets tegen te doen, door vaker een oudere te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek** van Deliveroo, die haar achterban vroeg of zij iets wilden betekenen om deze eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Jongeren willen dit wel, ze weten alleen niet waarover ze het moeten hebben.

Jong en oud samen aan tafel: kleine moeite, groot verschil
Deliveroo en Oma’s Soep weten als geen ander waar beide doelgroepen nooit over uitgepraat raken: heerlijk eten. Daarom sloegen de partijen de handen in een en zetten zij jong en oud aan tafel met verschillende favoriete gerechten om te delen: genoeg voer voor een goed gesprek. In een video laten ze zien hoe leuk het is om met een oudere een hapje te eten, en met de actie stimuleren ze kijkers om dit ook zelf vaker te doen.

Link video: https://www.youtube.com/watch?v=peEYjg4UQMc

De video zal in december te zien zijn via het YouTube-, Facebook- en Instagramkanaal van Deliveroo. De creatieve campagne is tot stand gekomen in samenwerking met PR- en marketingbureau TEAM LEWIS.

*De actie is geldig bij De Pizzabakkers op de Pizza Spinaci en de Pizza van de Maand. Bij een bestelling van een van deze pizza’s krijg je een pot Oma’s Soep in de smaak tomaat en basilicum cadeau. Deelnemende locaties zijn De Pijp, Haarlemmerdijk, Leliegracht, Amsterdam Noord, Overtoom, Plantage, Willemsparkweg, Copernicusstraat, Leidsche Rijn, Nachtegaalstraat, Twijnstraat, Voorstraat, Pannekoekstraat, Peppelweg, Haarlem, Arnhem en Nijmegen. De actie is geldig van 10 december tot 23 december. Zolang de voorraad strekt.
**Onderzoek van Panel Wizard in opdracht van Deliveroo uitgevoerd in november 2021 onder 774 jongereren (16 t/m 35 jaar).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht