Deel dit artikel
-

Bol.com had meeste uitgaven offline advertenties rondom Sinterklaas: 5,3 miljoen euro

Rondom Sinterklaas is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbij verreweg bovenaan; de webgigant heeft bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, bladen en buitenreclame), zo blijkt uit onderzoek naar deze bruto mediabestedingen van monitoring bedrijf Adfact.

De totale bruto mediabestedingen in deze periode waren ruim 578 miljoen. ‘Slechts’ 4,2 procent van deze uitgaven, ruim 24,5 miljoen, waren gericht aan Sinterklaas. Dit lijkt veel, maar vergeleken met de totale bestedingen aan het uit Amerika overgewaaide Black Friday, in de laatste week van november, valt het mee. Rondom deze koopjesdag werd door Nederlandse adverteerders meer uitgegeven: ruim 28 miljoen euro.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!