Industry Wire

Geplaatst door TDE

Nieuwe campagne Catawiki & Team Jumbo-Visma

Vanaf vrijdag 17 december kunnen wielerliefhebbers uit de hele wereld eigenaar worden van één van de 24 fietsen en stukjes wielergeschiedenis van Team Jumbo-Visma. Fans konden het afgelopen seizoen enkel kijken naar de spectaculaire etappe over de Mont Ventoux tijdens de Tour de France. Maar de fiets waarop Wout van Aert zijn legendarische overwinning boekte, is nu te koop op het platform van Catawiki via https://ownhistory.bike.

[video: https://www.youtube.com/watch?v=rO7W91GM-co]

Onder de noemer ‘Own History’ worden onder meer de Cervélo S5 waarmee Primoz Roglic de Vuelta won, de S5 die Jonas Vingegaard naar de tweede plek in de Tour de France bracht, de fiets waarop Marianne Vos haar legendarische overwinning in Gent-Wevelgem boekte en de comeback-fiets van Tom Dumoulin geveild. Deze stukjes wielerhistorie komen allemaal in handen van een nieuwe eigenaar.

De campagne is bedacht en ontwikkeld door creatief bureau TDE uit Eindhoven. Tijdens de zeer succesvolle -en voor een SAN-accent genomineerde- campagne van vorig jaar werden alle verkooprecords verbroken. Ook dit jaar investeert Team Jumbo-Visma de opbrengst grotendeels in het opleiden en ondersteunen van nieuw wielertalent. Op het moment van schrijven zijn er reeds tientallen biedingen uit 14 verschillende landen gedaan, ter waarde van ruim €140.000,-

TDE is een digitaal bureau in de sport dat zich kenmerkt door creativiteit. In 2019 was het bureau al runner-up in de SAN New Kids on the Block award en onderscheidde zich eerder met nominaties en prijswinnende cases tijdens de DIA, SponsorRingen, Mercurs, Website van het Jaar en noteringen in de Fonk50 (2e positie in bureaus middelgroot 2019) en FONK100 in 2021. Het bureau werkt onder meer voor Nationale-Nederlanden, ASICS, Shell, Team Jumbo-Visma, Ziggo Sport en Eredivisie.

Credits

Klant: Jasper Saeijs, Arlette Jochems, Ellis Heijboer, Tom Houtgraaf (Team Jumbo-Visma), Wouter Waaijers, Tatsiana Martsinouskaya (Catawiki)

Strategie: Michiel van Looijengoed

Creatie: Jorik Tilstra, Tim van Berlo

Social: Marc Schuurman

Regisseur: Sem Roelofsma

Camera: Ruben Wijnheijmer

Licht: Rik Vaessen

Graphic design: Edwin Groot

 

Alternatieve credits:

Klant: Team Jumbo-Visma & Catawiki

Concept en campagne: TDE

Camera: Ruben Wijnheijmer

Licht: Rik Vaessen

Graphic design: Edwin Groot

Quotes:

Catawiki

Catawiki’s Senior Sports Memorabilia Expert, Wouter Waaijers: “Bij Catawiki gaat het om mensen hun volgende schat te helpen vinden. Het aanbieden van deze 24 bijzondere fietsen – waaronder de winnende Cervélo van Wout van Aert op de Mont Ventoux – zorgt ervoor dat we ons gepassioneerde publiek de unieke kans bieden een stuk wielerhistorie te kopen. Met de stijgende interesse in sportmemorabilia op ons platform kunnen we niet wachten om te starten.”

Team Jumbo-Visma

Directeur Richard Plugge van Team Jumbo-Visma ziet de veiling als een mooi instrument om wielertalent verder te helpen: “We hebben bij Team Jumbo-Visma al veel initiatieven lopen die eraan moeten bijdragen om nieuw wielertalent tot bloei te laten komen. Denk aan onze Academy, de talenten van ons Development Team en vooral ook het nieuwe initiatief van CyclingClassNL waar wij als team in participeren. Op die manier willen we écht bijdragen aan de toekomst van het Nederlandse wielrennen en deze veiling kan ons helpen daar een volgende stap in te zetten.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht