Industry Wire

Geplaatst door Yellowstar

Slavenburg & Huyser duikt dieper in supply chains klanten

Rotterdam, 2 februari 2022 – Cargadoor en expediteur Slavenburg & Huyser vindt zichzelf opnieuw uit. De gerenommeerde Rotterdamse onderneming ontwikkelt zich stapsgewijs tot een 4PL logistieke dienstverlener die opdrachtgevers de gehele supply chain uit handen neemt. Aan de basis hiervan staat een grote digitaliseringsslag. Via nieuwe software maakt het bedrijf elk wereldwijd traject vanaf de inkooporder van goederen tot aan de aflevering real-time zichtbaar voor de klant en zijn leveranciers. Waar nodig is direct bij te sturen. In de huidige hectische logistieke tijden vol vertragingen is dit belangrijker dan ooit.

Slavenburg & Huyser gebruikt voor zijn digitalisering Star Flow Supply Chain van Yellowstar. Deze via internet werkende software heeft zich in de praktijk al bewezen voor de aansturing van supply chains van grote bedrijven als bijvoorbeeld Blokker. Slavenburg & Huyser biedt middelgrote verladers diezelfde software. Vaak ontbreekt het dit soort partijen aan de schaal om daarin te investeren. Met meerdere opdrachtgevers kan Slavenburg & Huyser dit wel. Klanten kunnen zo profiteren van een onderscheidende dienstverlening voor het proactief managen van hun goederenstromen.

Directeur Leo Poot van Slavenburg & Huyser: “In de huidige hectische logistieke tijden is betrouwbaarheid voor opdrachtgevers prioriteit nr. 1. Een van A t/m Z transparante keten en real-time inzicht in potentiële vertragingen is hen veel waard. Het is cruciale informatie om tijdig te kunnen inspelen op veranderingen en het voldoen aan leveringsafspraken.”

Chief Commercial Officer Rianne Groffen van Yellowstar: “Met Star Flow Supply Chain kruipt Slavenburg & Huyser diep in de processen van de klant. Verladers hoeven voor het organiseren en volgen van hun goederenstromen niet meer voortdurend te bellen, mailen en Excels uit te pluizen. Slavenburg & Huyser wordt voor de klant een echte kennispartner die de gehele supply chain van order tot aflevering optimaal organiseert.”

Elke stap in de keten digitaal inzichtelijk

Star Flow Supply Chain maakt iedere stap in een supply chain digitaal inzichtelijk. Zowel de verlader als zijn leveranciers kunnen aansluiten. Dankzij internet is het gebruik heel laagdrempelig, ook voor bijvoorbeeld partijen in Azië. Een smartphone kan volstaan. Elk traject begint bij de invoer van een inkooporder door de klant of namens hem door Slavenburg & Huyser. De leverancier bevestigt vervolgens in Star Flow Supply Chain de bestelling en geeft hierna in de applicatie op vooraf afgesproken momenten de voortgang van de productie en de geplande levering door. Bij afwijkingen in de planning is op die manier direct in te grijpen. Is een order bij de leverancier klaar voor levering, dan organiseert Slavenburg & Huyser het transport. Alle mijlpalen onderweg worden vanuit het transportmanagementsysteem van de expediteur ook weer in Star Flow Supply Chain zichtbaar gemaakt voor de klant. Dat gebeurt tot aan de aflevering in het warehouse of bij de eindklant.

 

//////

Over Slavenburg & Huyser

Slavenburg & Huyser is een onafhankelijke cargadoor en logistieke dienstverlener met meer dan 65 jaar ervaring in wereldwijde logistiek. Wij hebben een uitstekende staat van dienst in het afhandelen van logistiek voor klanten, variërend van kleine retailers die hun eerste container verschepen tot wereldwijde merken met terugkerende hoge volumes en complexe vereisten. Wij zijn ook erg trots dat wij in de loop der jaren door een aantal humanitaire hulporganisaties zijn gecontracteerd voor het leveren van hun hulppakketten in tijden van crises op plaatsen waar ze het meest nodig zijn.

Vanuit ons kantoor in Rotterdam bieden wij onze diensten aan in alle grote transportknooppunten over de hele wereld. Wij zijn in staat om praktische diensten te verlenen op afgelegen locaties via een uitgebreid netwerk van agenten en geselecteerde partners dat minutieus is opgebouwd en gecultiveerd tijdens onze vele jaren van zakendoen.

Over Yellowstar

Yellowstar bundelt brede kennis over IT en logistiek in vooruitstrevende software. De supply chains van bedrijven in productie, handel en retail maken wij via innovatieve IT-oplossingen volledig transparant en proactief planbaar. Maar ook realiseren wij voor logistieke dienstverleners intermodale transport management systems (TMS), dynamische planborden, terminal operating systems (TOS) en portalen voor proactieve informatie-uitwisseling met klanten, leveranciers, vervoerders en/of ontvangers.

In al onze oplossingen staat ketensamenwerking centraal en de mens voorop. Gebruikers zitten zelf mee aan het stuur en hebben elk hun eigen gepersonaliseerde dashboard. Onze ‘IT for social supply chains’ maakt op deze manier het werken voor iedereen leuker en de output vele malen beter. Het resultaat: bewezen meer efficiency, betere dienstverlening, minder verspilling en lagere kosten. ‘Plan yourself a smile!’

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht