Adrime Weborama wordt audience driven advertentieplatform

Amsterdam, donderdag 9 januari – Online reclametechnologiebureau Adrime Weborama heet vanaf vandaag Weborama Nederland. Het betreft niet alleen een naamswijziging, maar ook een verdere integratie met het moederbedrijf. Naast geavanceerde rich media advertenties gaat Weborama Nederland nu ook audience drive advertentie technologieën aanbieden. Dit houdt in dat geavanceerde advertenties dynamisch getarget en continu geoptimaliseerd kunnen worden door de marketeer. Met de toevoeging van deze Big Data technieken speelt Weborama Nederland in op de toenemende behoefte van de markt om gerichter en efficiënter online te adverteren.
Adrime staat vooral bekend vanwege haar innovatieve Rich Media technologieën. “Vanaf nu kunnen alle verschillende soorten advertenties ook dynamisch getarget en continu geoptimaliseerd worden op het nieuwe platform. Op deze manier bieden we onze klanten nog meer tools om de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal aan de juiste persoon te communiceren”, aldus Nomkwazi Hooplot, Managing Director van Weborama Nederland. “Denk daarbij aan een nieuwe Campagne Manager, waarmee marketeers gemakkelijk zelfstandig hun advertentiecampagnes kunnen optimaliseren, en aan een Audience Manager (Data Management Platform) waarmee eigen data gecombineerd kan worden met de 140 miljoen Europese profielen van Weborama voor slimme targeting. Wat betreft organisatie en cultuur verandert er weinig. We hebben wel een aantal Audience Marketing specialisten aangenomen. Zij hebben veel contact met onze Data Science collega’s van Weborama in Frankrijk. Verder blijven dezelfde mensen gewoon de telefoon opnemen”, vervolgt Hooplot.
Dynamisch targeten is de toekomst
Consumenten verwachten steeds vaker van hun favoriete merken dat communicatie afgestemd is op hun persoonlijke situatie. Reclame kan met dynamisch targeten veel slimmer aansluiten op (latente) interesses en behoeften van bezoekers, ook als deze interesses en behoeften snel veranderen. “Het liefst wil je een aanbieding doen nog voordat iemand ernaar op zoek gaat en niet vele maanden nadat iemand al heeft gekocht. De huidige standaard retargeting is weliswaar voor velen de best beschikbare optie, maar slaat nog te vaak de plank mis en kan irritant worden gevonden”, legt Hooplot uit.
Big Data online in actie
Wanneer eigen data en aanvullende data slim met elkaar worden gecombineerd, wordt het mogelijk om op efficiënte wijze de juiste doelgroep te bereiken. Weborama is hier al ruim 16 jaar in gespecialiseerd. “Wij zijn voor zover mij bekend de enige in Europa die zowel in kwaliteit als bereik zulke sterke profielen hebben opgebouwd. Het voordeel daarvan is dat ze een zeer grote voorspellende waarde hebben”, licht Hooplot toe. De geanonimiseerde profielen zijn opgebouwd op basis van socio-demografische gegevens en gedragsgegevens en worden op basis van slimme algoritmen dynamisch geclusterd. “Klanten kunnen gebruik maken van ons Data Management Platform inclusief de genoemde Weborama-profielen. Het platform wordt voor ze ingericht en wij helpen vervolgens op basis van verschillende analyses om campagnes dynamisch te targeten. Oftewel: Big Data online in actie. In Frankrijk doet de organisatie dit met succes voor gerenommeerde klanten zoals Disney, Bouygues Telecom, TF1 en Leboncoin.
WEBORAMA: AUDIENCE DRIVEN ADVERTISING PLATFORM
Weborama Nederland, voorheen Adrime, werd in 2010 overgenomen en is onderdeel van Weborama. Weborama Nederland is gevestigd in Amsterdam en heeft 25 medewerkers in dienst. Weborama is een internetpionier die sinds 1998 interactieve reclame ontwikkelt en ondersteunt voor adverteerders, bureaus en media-exploitanten. Weborama werkt voor meer dan 300 toonaangevende organisaties vanuit Parijs, Amsterdam, Londen, Madrid, Milaan, Lissabon en Moskou. Ze kregen het Oseo ANVAR Innovative Company label en zijn opgenomen in de Franse en Europese Deloitte Technology Fast rankings.Weborama is sinds juni 2006 beursgenoteerd op de Alternext.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.