Industry Wire

Impact 3D Secure op conversie verschilt per land

AMSTERDAM – Adyen, de leverancier van wereldwijde omnichannel betaaloplossingen, maakt vandaag de resultaten bekend van haar onderzoek naar de impact per land van het gebruik van 3D Secure bij transacties. Het rapport is samen met marktonderzoeker Edgar, Dunn & Company uitgevoerd en biedt een tweeledig beeld. Het gebruik van 3D Secure door online- en mobiele shops heeft een zeer positief effect op de conversieratio’s in onder andere India, Rusland en Groot-Brittannië. In landen als Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten is de kans groot dat 3D Secure de conversie negatief beïnvloedt. Het rapport laat ook zien dat een gerichte toepassing van 3D Secure binnen bepaalde segmenten vaak een positief resultaat heeft op de conversie.

3D Secure is ontwikkeld door de creditcardmaatschappijen Visa en Mastercard en biedt een extra beveiligingslaag om kaarthouders online te authentiseren. Traditioneel kozen online aanbieders van producten en diensten ervoor om 3D Secure op alle transacties toe te passen of helemaal niet. Adyen voerde op haar betaalplatform een uitgebreide analyse uit naar het gebruik van 3D Secure in een aantal landen. Dat leverde zeer interessante informatie op over de conversie-effecten van 3D Secure. De belangrijkste uitkomsten op een rij:

o   India, Tsjechië, Rusland en Groot-Brittannië hebben het meeste baat bij een volledige implementatie van 3D Secure. In India ligt de conversie dertig percent hoger en in Groot-Brittannië vijf procent hoger.

o   Brazilië, China en de Verenigde Staten zijn landen waar 3D Secure beter niet volledig geïmplementeerd kan worden. In Brazilië daalt de conversieratio met maar liefst 55 procent, terwijl in China en de Verenigde Staten het aantal niet-afgeronde betalingen gemiddeld 43 procent hoger ligt.

o   Banken en creditcardmaatschappijen weigeren vaker transacties boven een bepaalde grens, omdat ze bij hogere bedragen een groter risico ervaren. Als gevolg hiervan kan de conversieratio bij grote transacties aanzienlijk lager liggen vanwege een groter aantal afwijzingen.

Voor online- en mobiele winkels zijn de effecten van 3D Secure op frauderisico’s en de gevolgen voor de omzet in een specifiek land vaak lastig te bepalen. Een goede samenwerking met betaalpartners kan een nuttige bijdrage leveren aan de discussie over de inzet van 3D Secure in een bepaald land, voordat de oplossing wordt geïmplementeerd. Zo biedt Adyen met Dynamic 3D Secure de mogelijkheid om 3D Secure alleen toe te passen in specifieke transactiesegmenten, zoals bedragen boven een door de webwinkelier gedefinieerde drempelwaarde. Dynamic 3D Secure kan volledig worden aangepast per segment en per land.

“De algemene teneur is dat 3D Secure de klantervaring negatief beïnvloedt en het aantal afgeronde verkopen daalt. Onze analyse laat zien dat het veel genuanceerder ligt. Onze onderzoek laat zien dat, ondanks de extra stap in het betaalproces, 3D Secure klanten in landen als India en Groot-Brittannië extra vertrouw biedt, resulterend in een aanzienlijk hogere conversie”, legt Roelant Prins, CCO bij Adyen, uit. “Idealiter hanteert de online- of mobiele aanbieder een gesegmenteerde aanpak bij de implementatie van 3D Secure, gebaseerd op feiten. Dynamic 3D Secure van Adyen maakt een flexibele aanpak mogelijk om op basis van cijfers frauderisico’s te verkleinen en verkoopcijfers te verhogen.”

Over Adyen

Het Nederlandse bedrijf Adyen is een wereldwijde leverancier van internationale en multi-channel betaaloplossingen. Adyen biedt een volledig geoutsourced betaalplatform, gebaseerd op meer dan vijftien jaar branche-ervaring. Bedrijven zijn hiermee in staat om betalingen van overal ter wereld te accepteren via alle relevante verkoopkanalen, waaronder online, mobiel en POS.

De oplossing van Adyen biedt momenteel ondersteuning voor 224 betaalmethoden en 187 transactievaluta die verspreid over zes continenten worden gebruikt. Hierdoor is Adyen de ideale partner voor online en mobiele merchants die internationaal willen uitbreiden. De zeer schaalbare oplossing kan compleet worden aangepast aan de behoeften van de klant. Adyen werkt samen met een groot aantal wereldwijde klanten, waaronder SoundCloud, Mango, Photobox, KLM, PopCap Games, Getty Images en Vodafone. Het hoofdkantoor van Adyen is gevestigd in Amsterdam, met kantoren in San Francisco, Boston, Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Sao Paolo en Kuala Lumpur. Raadpleeg voor meer informatie www.adyen.com.

White paper: http://www.adyen.com/white-paper?utm_source=pressrelease-adyen&utm_medium=document&utm_content=3dsecure-NL&utm_campaign=white_paper_nov2013

Twitter: http://twitter.com/AdyenPayments

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/adyen

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht