Boomerang lanceert Beyond Meat’s eerste Europese campagne ‘Go Beyond’

Amsterdam, 22 februari 2022 – Creatief bureau Boomerang, onderdeel van Publicis Groupe, heeft Beyond Meat’s eerste grote merkcampagne voor de Europese markt ontwikkeld. Onder de naam ‘Go Beyond’ is het de bedoeling dat de campagne jonge mensen motiveert om duurzaam te eten voor een betere toekomst. De beweging die wereldwijd geleid wordt door Beyond Meat veroorzaakt een revolutie in de plantaardige vleesindustrie. Beyond Meat heeft zich de afgelopen jaren geprofileerd als een onmisbaar merk in de pop cultuur.
“Beyond Meat is plantaardig vlees dat lekkerder, gezonder en duurzamer is. Een merk waar wij ons als Boomerang graag bij aansluiten, omdat onze planeet dringend behoefte heeft aan een betere manier om mensen van voedsel te voorzien”, aldus account director Sef Mandemakers.
De campagne draait om een groep Beyond Meat ambassadeurs – inspirerende jonge change-makers die hun eigen pad bewandelen en een nieuwe definitie voor succes schrijven. De jongeren zijn afkomstig uit Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, en vertellen elk hun eigen verhaal over hoe zij Beyond gaan.
“Going Beyond zit in onze menselijke natuur. Voor sommigen is het een kleinigheid. Voor anderen, een belangrijke stap. Elk verhaal doorbreekt het stigma van wat mensen denken dat Go Beyond betekent, en hoe dit verschilt voor elk individu”, aldus creative lead Glenn Da Silva.
Boomerang schoot zes testimonials van skateboarder Sky Brown, wielrenner Nono, Paralympisch athlete Alice Tai, rapper Sor en voetballer Serge Gnabry. Deze ambassadeurs hebben allemaal een authentieke band met het merk. Sommigen van hen leven een volledig plantaardige levensstijl, terwijl anderen flexitariër zijn en één keer per week plantaardig eten. Deze testimonial video’s moeten individueel bekeken worden op sociale media in elk gebied, om anderen te motiveren zich aan te sluiten bij de Go Beyond beweging.
Daarnaast worden deze getuigenissen ook gebruikt in het formaat van een inspirerende heldenfilm, waarin het beste deel van de individuele getuigenissen wordt gecombineerd. Dit format zal in alle target territories te zien zijn.
De campagne werd op 3 februari gelanceerd op lokale sociale media.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.