TUI Nederland sluit exclusieve samenwerking met TradeTracker Nederland

Per 1 maart 2014 zal Reisorganisatie TUI Nederland haar affiliate activiteiten exclusief onderbrengen bij TradeTracker Nederland. Na een langdurige samenwerking met meerdere netwerken is er besloten om exclusief met TradeTracker (waarmee sinds 2007 een samenwerking was) verder te gaan op de Nederlandse markt.
TUI Nederland is met haar ruime aanbod vakanties de marktleider op de Nederlandse markt. Met labels als Arke, KRAS en haar eigen airline Arkefly is TUI niet meer weg te denken uit de Nederlandse reiswereld.
Rob van Bergen, (managing director TradeTracker Nederland B.V.) is verheugd met de vernieuwde samenwerking: “TUI Nederland is een van de voorlopers op het gebied van online marketing. De visie die zij heeft op de online wereld en specifiek de affiliatemarkt sluit aan bij die van TradeTracker. Wij verwachten dan ook grote en innovatieve stappen te gaan maken met TUI Nederland en haar affiliateprogramma’s.”
Jeroen Maaijen, online marketeer bij TUI Nederland vult aan: “Een van de voornaamste redenen om exclusief voor TradeTracker te kiezen is hun techniek. Wij geloven in het TradeTracker platform en de verdere ontwikkeling daarvan. De software is qua gebruikersgemak onovertroffen en wij kunnen gebruik gaan maken van interessante nieuwe tools die ons nieuwe inzichten en afrekenmodellen bieden. TradeTracker heeft op dat vlak een duidelijke voorsprong op haar concurrenten.”
TradeTracker is marktleider op het gebied van software, adverteerders en affiliates. In Nederland biedt het affiliatenetwerk de campagnes van ruim 1900 adverteerders waaronder meer dan 350 in het reizen- en vakantiesegment. Binnen Europa is TradeTracker een van de snelst groeiende netwerken, met op dit moment kantoren in 18 landen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.