‘Twitter in e-commerce’

Twitter maakt vanavond Nederlandse tijd zijn eerste kwartaalcijfers bekend. Analisten houden rekening met een omzet van 235 miljoen dollar, en een EBITDA van 31 miljoen. En er zijn serieuze aanwijzingen dat Twitter zich met e-commerce gaat bezighouden.
De cijfers van het microblog zullen volgens analisten niet tegenvallen. Uit onderzoek van RBC onder adverteerders blijkt dat de belangstelling voor Twitter als advertentieplatform is toegenomen. Veertig procent van hen heeft de uitgaven verhoogd. Dit jaar zal zestig procent van de adverteerders dat doen. 83 procent van de adverteerders gebruikt Facebook als marketingkanaal, 71 procent gebruikt Twitter.
Maar advertenties zijn niet genoeg. Er zijn sterke aanwijzingen dat Twitter ook ambities heeft op het vlak van e-commerce. Twitter voert al enige tijd gesprekken met Stripe, een aanbieder van online betalingsdiensten, om aankopen direct via het Twitterkanaal mogelijk te maken. Doorklikken naar de sites van retailers is dan niet meer noodzakelijk en de dienst kan dan ook zelf aan de transacties gaan verdienen.
Er waren al wat experimenten op dit gebied, onder meer met American Express en Starbucks, maar erg serieus leken die pogingen niet. Daarin lijkt nu verandering te komen. Samen met Fancy.com zijn e-commerce tweets uitgewerkt. Die tonen een foto van het product dat door de webshop te koop wordt aangeboden.
Daarnaast zijn advertenties geplaatst voor commerce productmanagers en product marketingmanagers. Zij zullen moeten rapporteren aan Nathan Hubbard, de voormalige CEO van TicketMaster die Twitter in augustus kwam versterken. De kandidaten moeten een ‘diepgaande kennis hebben van online commerce’.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond